Pondělí, 1 března, 2021

Michaela Seewald: Staré pryč, nové sem!

Když o Michaele Seewald, zakladatelce multimediální společnosti V24 Media a vydavatelce Vogue CS, pátráte na internetu, mnoho osobních informací nenajdete. Podobně opatrná je i v kontaktu mezi čtyřma očima, během něhož váží každé slovo. O to větší radost máte, když vám do svého pečlivě chráněného soukromí dovolí nahlédnout alespoň na chvilku.

Plno lidí možná napadne stejná otázka: Proč se úspěšná právnička rozhodne vydávat česko-slovenskou edici módního magazínu Vogue?

Asi vás to překvapí, ale nápad vydávat Vogue vznikl spontánně při večeři se známými. Tehdy je zaujalo, s jakým nadšením mluvím o módě, uměleckém a mediálním světě. Ptali se mě, proč všechny tyto vášně nespojím do jedné a nepustím se do vydávání módní bible, která v Česku do té doby chyběla. Hned druhý den jsem se intenzivně vrhla do práce a od té doby jsem nepřestala.

Jak se vám pracuje a tvoří v době, kdy printová média kvůli koronaviru a dalším faktorům spíše trpí?

Ačkoli Covid-19 přinesl určité výzvy takřka pro jakékoli podnikání, je také významnou příležitostí ke změně způsobu, jakým funguje vydávání módních časopisů a celý mediální segment. Současnou situaci vnímám jako jedinečnou příležitost k narušení ustálené praxe, která jednoduše nefungovala a měla se už dávno změnit. Ráda říkávám – staré pryč, nové sem! Pokud jde o kreativitu a tisk, současné prostředí vytvořilo mnoho příležitostí, jak být kreativní zcela nečekaným způsobem.

Můžete být konkrétnější?

Za všechno mluví jeden příklad z loňského léta, kdy jsme fotografovali americkou modelku, návrhářku a podnikatelku Kylie Jenner pro tištěné vydání Vogue CS. Bylo to pravděpodobně na vrcholu pandemie ve Spojených státech s významnými omezeními v Kalifornii, kde Kylie žije. A tak nám nezbývalo, než najít novou cestu a vytvořit náhradní způsob focení přes Zoom vlastním iPhonem modelky. Zatímco se Kylie na západním pobřeží probouzela, náš tým v Evropě už několik hodin pracoval. Všem jsem volala a říkala jim, že se chystáme přepsat dějiny. Ikoničtí Morelli Brothers v Miláně spolu s naším tvůrčím týmem v Praze fotili Kylie pomocí Zoomu a iPhonu v její vlastní ložnici. V době, kdy chod takřka celého světa zastavil lockdown, jsme vytvořili jedinečný náhradní způsob focení. Návratnost této investice se zcela vymyká jakýmkoli tabulkám. Výsledek byl skvělý a zpráva o tom, že česko-slovenský Vogue nafotil obálku pomocí iPhonu, obletěla svět.

Pohybujete se ve světě lifestylu, kterému často vládne určitá dávka přetvářky a pokrytectví. Jak se s ní vyrovnáváte?

Mediální průmysl byl vždy tvrdý byznys. Musíte mít hroší kůži a vášeň, vytrvalost a touhu vyhrát. Pokud jde o další často opakované nesmysly – kdykoli se o Vogue CS mluví, ať už pozitivně, nebo jinak, jsme tím nadšeni. Žádné jiné publikaci se nedostává takové pozornosti.

Celý rozhovor s Michaelou Seewald si můžete přečíst v aktuálním čísle WHAT, které je právě na stáncích.

S výukou finanční gramotnosti je třeba začít od útlého věku, tvrdí...

Ačkoli si české děti podle průzkumů finanční gramotnosti nestojí špatně, není rozhodně výjimkou, že žáci základních škol netuší, jakou hodnotu mají předměty, které vlastní,...

Veronika Arichteva: Na rovinu přiznávám, že mám botox

Herečka a členka trojice 3v1 Veronika Arichteva prožívá šťastné období, daří se jí v soukromí i v práci. Prý je ale trochu nervozní z...

Restaurace Gallery 44: Místo s duší i michelinskými kuchaři

Během roku se v restauraci Gallery 44 vystřídá hned několik michelinských kuchařů z celého světa, aby představili své vlastní...

Ručně vyráběné a organické dárky pod stromeček. Pořiďte je na prvním ze série DARK Pop-up marketů

Dark but not Toxic, to je název prvního se série DARK Pop-up marketů, jehož tématem jsou organické ručně vyráběné...

Ekologické trendy v architektuře: Omítka z konopí i kompostovací záchodky

Udržitelnost a architektura se v posledních letech propojují čím dál tím více. Není tak divu, že se studia i...
Zavří­t reklamu