Sobota, 28 května, 2022
spot_img

Terezie Vodička Kovalová v rouše Evině vzkazuje, že nahota není hřích. Nenosit roušku ale ano

Mladá česká značka streetwearového oblečení Girls Without Clothes přiložila ruku k dílu. V době pandemie, kdy je neustálý nedostatek roušek, začala vytvářet vlastní. Část se rozhodla věnovat potřebným a část dala k prodeji. Ty však zmizely během 3 minut. Aktuální kampaní, jejíž tváří je Terezie Vodička Kovalová, se snaží upozornit na to, že nosit roušku je opravdu nutné a není na tom nic špatného. Naopak!

V době, kdy světem otřásá pandemie koronaviru, se oděvní značka založená a tvořící v České republice rozhodla vyrazit do boje a pomoci nejen potřebným, ale také svým věrným zákazníkům. Šicí dílna na chvíli odložila šití spodního prádla
a pohodlných šatů a proměnila se ve výrobnu improvizovaných bavlněných roušek.

S nápadem a prosbou přišla klientka značky, která pracuje v Nemocnici Nymburk. Nemocnice trpí nedostatkem materiálu pro zdravotníky v první linii a vyslala tak prosbu, zda není možné, aby pro ně značka roušky zajistila. A takové prosby se neodmítají. GWC vytvořila první várku roušek, kterou rozdělila na půl. Část byla odvezena do Nemocnice Nymburk a část byla dána do prodeje zákazníkům značky. Prodej byl však neziskový – každý zákazník, který roušku zakoupil, tak zaplatil roušku potřebným.

Foto: Martin Felix

„Prodej je bez zisku. Roušky prodáváme přibližně za dvojnásobek naší výrobní ceny. Jednu pošleme zákazníkům a jednu dáme třeba do nemocnic. Nevíme, jaká ekonomická situace nás čeká. Máme pozastavenou výrobu oblečení. Pravděpodobně budeme muset zrušit naši letní kolekci, na které půl roku pracujeme a už ji máme téměř hotovu – měla se fotit v Brazílii, tam se pravděpodobně z kraje tohohle léta nedostaneme. Bylo by pro nás velmi riskantní roušky rozdávat zcela zdarma, tak jsme to udělali takhle. Teď pomáháme společně. Roušky budeme v následujících dnech průběžně naskladňovat. První várka se vyprodala za 3 minuty,“ říká Martin Feix, zakladatel značky Girls Without Clothes.

Terezie Vodička Kovalová jako tvář kampaně

Foto: Martin Felix

Tváří kampaně je známá česká violoncellistka a modelka Terezie Vodička Kovalová, která se pro tento případ dokonce odhalila. Značka tak stále zůstává věrná svému jménu a snaží se také upozornit na to, že nahota sice není hřích, ale nenosit roušku v tomto období rozhodně ano. Dává najevo, že chránit sebe i okolí je naprostá nutnost a nikdo by se za to neměl stydět.

Slogan „Nahota není hřích“ využívá značka Girls Without Clothes prakticky od svého založení. To má na svědomí jednatřicetiletý fotograf Martin Feix, kterého ženská nahota v obrazech vždy bavila. Díky snaze posunout svoji práci dál vymyslel koncept postavený na polonahých dívkách – i když je bude paradoxně oblékat. „Značku jsem založil v roce 2013, v té době už jsem se 8 let věnoval focení, ale nebyl jsem moc schopný se tím uživit. Chtěl jsem se zabývat módní a reklamní fotkou, ale když už jsem nějakou zakázku dostal, byly to spíš svatby, maturitní tabla, interiéry hotelů a kaváren. Tak jsem si řekl, že když neumím najít klienta, který by o mé služby měl zájem, vytvořím si produkt a stanu se svým klientem sám,“ říká Martin Feix.

Foto: Martin Felix

Roční předplatné + dárek

Předplaťte si WHAT a my vám darujeme kousek té nejčistší přírody. Díky biOrganica.cz si užijete hýčkání aktivizující super-food maskou nebo pečující čokoládovou maskou z dílny britské 100% bio značky Inlight.

S výukou finanční gramotnosti je třeba začít od útlého věku, tvrdí...

Ačkoli si české děti podle průzkumů finanční gramotnosti nestojí špatně, není rozhodně výjimkou, že žáci základních škol netuší, jakou hodnotu mají předměty, které vlastní,...

Organický šampon Duetto: Hýčká domácí mazlíčky i jejich majitele

Nezapomínejte na nekončící mezisváteční návštěvy připravit také své mazlíčky. A to rovnou organickým a eticky zpracovaným šamponem s biodynamickým sporýšem, který je vhodný také...

Vyvíjet automobily pomocí smíšené reality? Novou aplikaci představují Volvo Cars a Varjo

Budoucnost vývoje automobilů je tady. Automobilka Volvo Cars a finská společnost Varjo, která se zaměřuje na výrobu náhlavních souprav...

6 záblesků z letošního Designbloku. Co nás na udržitelném ročníku nejvíc okouzlilo?

Ahoj Future! Letošní Designblok se nesl v duchu  zkoumání  role designéra při navrhování produktů v dnešním věcmi přeplněném světě...

Malý ochránce od Janji Prokić

Peří a oko jako symboly ochrany jsou hlavními motivy kolekce Homa české designérky Janji Prokić. „Při sbírání inspirace mě oslovila...
Zavří­t reklamu