Neděle, 29 května, 2022
spot_img

Zpěvačka, kterou údajně týral herec Shia LaBeouf, v globální kampani proti domácímu a sexuálnímu násilí burcuje veřejnost

Loni se britská zpěvačka, skladatelka a producentka FKA twigs dostala do hledáčku médií především kauzou s bývalým partnerem Shiou LaBeouf. Talentovaná hudebnice totiž herce obžalovala ze sexuálního obtěžování, emocionálního týrání a napadení. Nyní se objevila v krátkém videu celosvětové kampaně proti domácímu a sexuálnímu násilí. Co veřejnosti vzkazuje?

Britská zpěvačka, skladatelka, producentka a tanečnice FKA twigs je jednou z nejvýraznějších hvězd současnosti. Za svůj život už si prošla mnohým – přivydělávala si v pánských klubech, našli jí několik nádorů v děloze a loni se dostaly na povrch i děsivé detaily z jejího vztahu s hvězdou snímků Transformers nebo Disturbia – Shiou LaBeouf. Ten ji měl údajně sexuálně obtěžovat, emocionálně týrat i napadat. Není tak divu, že si právě tuto třiatřicetiletou celebritu vybrali jako jednu z tváří kampaně proti domácímu a sexuálnímu násilí.

Už nikdy víc

Hudebnice se objevila v krátkém animovaném videu ke spuštění kampaně „Join the Chorus”, za kterou stojí nadace proti domácímu násilí NO MORE a mezivládní organizace The Commonwealth Secretariat. Video vypráví příběh ptáka, který uvízne ve větvích stromu a osvobodit se může pouze s pomocí celého hejna. „Domov by měl být prostor, kde se všichni cítíme dobře. Ale pro některé z nás se může stát nebezpečným místem bez možnosti úniku. I když jeden hlas může zůstat nevyslyšen, celý chór nelze ignorovat. Společně můžeme pomoci osvobodit ty, kteří trpí domácím a sexuálním násilím. Připojte se ke sboru a řekněte, že už nikdy víc. Až když budeme trvat na tom, aby na ženách nebylo pácháno žádné násilí, definitivně zaženeme jednu z nejškodlivějších nemocí dnešní společnosti,” apeluje ve videu na veřejnost hudebnice.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený FKA twigs (@fkatwigs)

Aktivisté, kteří na kampani pracují, pak například vytvořili i seznam toho, jak pomoci blízké osobě, jež si zneužíváním prochází, nebo jaké organizace kontaktovat. Poslední průzkum, který byl proveden v Anglii a Walesu, odhadoval, že od března 2019 do března 2020 bylo obětmi sexuálního napadení nebo pokusů o sexuální napadení 773 000 jedinců ve věku 16 až 74 let.

Ve stejném roce pak bylo přibližně 2,3 milionu lidí obětmi násilí domácího, přičemž drtivá většina z nich byly ženy. Co se týká České republiky, tak až šedesátiprocentní nárůst poptávky po svých službách zaznamenaly loni organizace, které se zabývají pomocí obětem domácího násilí. České televizi tuto informaci sdělila socioterapeutka Zdena Prokopová z centra ROSA.

Roční předplatné + dárek

Předplaťte si WHAT a my vám darujeme kousek té nejčistší přírody. Díky biOrganica.cz si užijete hýčkání aktivizující super-food maskou nebo pečující čokoládovou maskou z dílny britské 100% bio značky Inlight.

S výukou finanční gramotnosti je třeba začít od útlého věku, tvrdí...

Ačkoli si české děti podle průzkumů finanční gramotnosti nestojí špatně, není rozhodně výjimkou, že žáci základních škol netuší, jakou hodnotu mají předměty, které vlastní,...

Jak ustát hejty? Vychází kniha Ženy v zenu o ženách, které...

Veřejný prostor není přívětivé místo. Něco o tom ví političky, podnikatelky i herečky. Jak se ženy z různých oborů srovnaly s nálepkami a nevyžádanými komentáři a co se z toho můžete naučit vy?

Koupelna se stala naším obývákem, vypráví cestovatelka Lucie Radová o soužití s šéfredaktorem Forbesu Petrem Šimůnkem

On stojí skoro deset let v čele českého Forbesu. Nijak se netají tím, že je bohém, který si rád...

Výstava s díly Alberta Giacomettiho představuje neznámé malby i ikonického Kráčejícího muže

Sochař a malíř Alberto Giacometti, který svou tvorbou inspiroval mnoho dalších umělců a jehož díla se draží za miliony...

6 záblesků z letošního Designbloku. Co nás na udržitelném ročníku nejvíc okouzlilo?

Ahoj Future! Letošní Designblok se nesl v duchu  zkoumání  role designéra při navrhování produktů v dnešním věcmi přeplněném světě...
Zavří­t reklamu