„V kolekci jsem se inspiroval životním příběhem a stylem žen, které mě fascinují. Edith Piaf, Josephine Baker nebo Wallis Simpson patří k těm, které žily na svou dobu jinak. Výstředně, nespoutaně, nepochopeně. Právě jejich postoj i celkovou estetiku jsem chtěl do kolekce přenést,“ říká designér.
Kolekce RTM 2025 s 25 looky zahrnuje dámské oděvy pro denní i večerní nošení a poprvé jsou mezi nimi také kabáty a spodní prádlo. Kolekci, která kombinuje maskulinní a feminní prvky, otevírá look doplněný o vlněný klobouk od nejlepšího českého hatmakera Pavla Vaňka, s nímž Jiří Hofbauer spolupracoval i na dřívější kolekci. Provázanost kolekcí se projevuje i v tom, že kousky z obou lze vzájemně kombinovat.
Luxusní a efektní materiály jako hedvábný satén, krajka, samet, tyl, organza, vlněný úplet, tvíd nebo brokát zajistí příjemné nošení i dokonalý vzhled elegantní a trochu záhadné dámy. Název kolekce koneckonců zní Le Cabinet Des Secrets, který by se dal přeložit jako Kabinet tajemství. „Mám rád vše, co vytváří pocit tajemství a exkluzivity a následně sdružuje danou komunitu lidí – ateliéry, kluby nebo právě kabinet. Místa, kde lze vytvořit například umělecké vakuum. V tomto případě se jedná o módní kabinet. Místo módních experimentů, bez limitů, bez předsudků a omezení.“
Fotograf Michael Dvořák pojal prezentaci kolekce jako dekadentní party, pro niž si Jiří Hofbauer vybral bar L’Fleur v historickém srdci hlavního města. V tajemnou dámu se proměnila finalistka soutěže Elite Model Look Kateřina Libovická. O make-up se postarala Tereza Kramlová a o vlasový styling Kateřina Holcknechtová (Make-up Institute Prague).
„V kolekci se víc než kdy dřív projevuje můj obdiv ke klasické krejčovině – k řemeslu. Slova jako klasické nebo řemeslo možná někomu zní zastarale, já v něm stále vidím nekonečné možnosti oděvu, kam jej lze posouvat,“ vysvětluje designér.
Looky jsou uvedeny v režimu RTM, ready to measure, tedy připraveny k měření. Modely je možné upravovat nositelkám na míru, případně pojmout jako inspiraci a ve spolupráci s designérem doladit dle požadavků. Individuální péče o zákazníka je jedním z pravidel konceptu 6C, který Jirka Hofbauer uvedl do praxe. Koncept spočívá také v používání udržitelných materiálů a jejich spotřebě beze zbytku.