Sobota, 8 května, 2021

Světové módní značky ve válce s pandemií. Šijí roušky a vyrábí dezinfekce

Že se v těžkých chvílích dokáže veřejnost spojit, pomáhat si a projevit solidaritu i vstřícnost jsme už měli šanci vidět snad ve všech zemích zasažených koronavirem. Výjimkou nejsou ani velké oděvní značky jako Gucci, Prada, Balenciaga nebo Dior, jež ve svých fabrikách vyrábí dezinfekce nebo šijí roušky. Do války s pandemií se nyní připojila i velká část australských módních gigantů. A jak plánují pomoci?

Populární australské módní firmy chtějí zužitkovat své zkušenosti s výrobou a poskytnou prostředky i zázemí ve snaze zastavit šíření koronaviru. Zástupci značky Nobody Denim se například nedávno sešli s představiteli vlády a vedli s nimi diskusi o přeměně své továrny na výrobnu roušek a ochranných obleků. Spoluzakladatel společnosti, která nabízí především džínové oblečení, John Condilis se pro australské News.com vyjádřil, že by Nobody Denim byli schopni vyrábět dvanáct tisíc kusů roušek a až pět tisíc ochranných lékařských plášťů týdně. V současné době vyrábí asi tři tisíce párů džínových kalhot za stejný časový úsek. Zaměstnanci společnosti už prý dokonce vyvinuli prototypy ochranných masek, které by poté mohly být rovnou dodávány nemocnicím a lékařským střediskům.

Mluvčí Cue, jednoho z největších výrobců módy v Austrálii, pak zase uvedl, že v těchto chvílích zkoumá způsoby, jak využít své konstrukční a výrobní zdroje na pomoc s nedostatkem roušek a pomoc slíbila také zakladatelka Studia Amelia – Emily Inglis. Ta se společně s místními dodavateli hodlá domluvit na výrobě roušek ze zbytkové textilie, jež by byla stejně zničena.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Gucci (@gucci),


Do boje s žalostným nedostatkem ochranných pomůcek se už pustily značky, jako jsou například Zara, Prada, Balenciaga, Gucci nebo Saint Laurent. Právě Prada slíbila, že do 6. dubna vyrobí 110 000 roušek. Gucci se jich zavázal v příštích týdnech dodat rovnou milion. Dezinfekční prostředky na ruce vyrábí například i Společnost L´Oréal a koncern LVMH přislíbil výrobu 40 milionů roušek, přičemž dokonce převedl tři ze svých parfémových závodů na výrobu dezinfekcí.

spot_img

S výukou finanční gramotnosti je třeba začít od útlého věku, tvrdí...

Ačkoli si české děti podle průzkumů finanční gramotnosti nestojí špatně, není rozhodně výjimkou, že žáci základních škol netuší, jakou hodnotu mají předměty, které vlastní,...

Objevte tajemství perfektních tváří hollywoodských hvězd s kosmetikou Perricone MD

Na českém trhu se objevila americká značka pěstící a dekorativní kosmetiky Perricone MD. Značka, kterou miluje Gwyneth Paltrow, Charlize Theron, Uma Thurman i vévodkyně...

Jak po zimě pročistit tělo? Pozvěte si do kuchyně medvědí česnek

Pro tuto jarní bylinu si do přírodní lékárny odjakživa chodí i medvědi, sem sahá také původ jejího názvu. Obsahuje...

Originální velikonoční dort podle blogu Na skok v kuchyni

Že se letos Velikonoce asi ani vzdáleně nebudou podobat těm minulým, je už jasné. Občas ale změna nemusí být...

Krásná uvnitř i navenek? Vyzkoušejte rady topmodelky a aktivistky Gisele Bündchen

Brazilskou krásku Gisele Bündchen asi netřeba představovat. Ať už si dnes devětatřicetiletou topmodelku vybavíte jako expřítelkyni herce Leonarda DiCapria,...
Zavří­t reklamu