Úterý, 7 února, 2023
spot_img

Obchodní centrum Westfield Chodov získalo potřetí v řadě nejvyšší ocenění v trvalé udržitelnosti

 Westfield Chodov získal potřetí v řadě certifikaci BREEAM In-Use. Jedná se o prestižní ocenění šetrnosti provozu centra vůči životnímu prostředí. Pražské nákupní centrum s největším počtem obchodů v České republice navíc patří mezi pouhých devět nákupních center na světě, která nesou nejvyšší možné hodnocení.

 

Foto: Archiv centra Chodov

Certifikát BREEAM In-Use uděluje BRE Group – sdružení vědců a inženýrů, které prosazuje výstavbu budov a infrastruktury s trvalou udržitelností. Předmětem celého hodnocení pak bylo technické vybavení a provoz objektu z hlediska udržitelného a ekonomického rozvoje. Posuzuje se mimo jiné energetický management a celková náročnost na využití zdrojů, jako jsou spotřeba vody a elektřiny, topení nebo chlazení, dále míra znečišťování životního prostředí, ekologický přístup či nakládání s odpady. Westfield Chodov si, stejně jako v letech 2016 a 2017, vysloužilo nejvyšší šestihvězdičkové hodnocení v oblasti správy budovy a ekonomicky efektivní práce se zdroji. Je jediným obchodním centrem v ČR, které má takto vysoké hodnocení a patří mezi pouhých devět retail objektů na světě, která se mohou pyšnit vynikajícím výsledkem v obou zmíněných kategoriích.

„Otázku trvalé udržitelnosti vnímáme velice vážně a dlouhodobě se snažíme o maximální šetrnost při zachování ekonomické návratnosti a vysokého komfortu pro návštěvníky i zaměstnance. V areálu máme například solární panely pro ohřev vody, solární systém využíváme i pro chytré odpadkové koše s lisem pro nadstandardní objem odpadu. Celý objekt má relativně nízkou ztrátovost tepla. Z 97 % disponuje úsporným LED osvětlením. A využíváme rovněž spodních vod pro splachování toalet, čímž šetříme velké množství vody, která by za normálních okolností šla ihned do odpadu,“ vypočítává Petr Vecko, technický ředitel Westfield Chodov, opatření, jimiž si centrum úspěch vysloužilo.

Hlavní pilíře trvale udržitelného rozvoje Westfield Chodov
  • Westfield Chodov využívá solární energii. Na střeše instalované solární panely pomáhají ohřívat vodu pro myčku nádobí. V areálu se rovněž nacházejí chytré solární koše, které mají zabudovaný vysokoobjemový lis. Ten dokáže zpracovat až 360 litrů odpadu. Pro srovnání: standardní odpadkové koše mají objem cca. 60 litrů odpadu.
  • Pro splachování toalet je využívána drenážní (spodní) voda. Uspoří se tím voda. Kterou by spotřebovalo cca. 538 obyvatel Prahy při průměrné roční spotřebě pitné vody na obyvatele Prahy 39 m3.
  • V budově Westfield Chodov systém měření a regulace monitoruje a ovládá technologie o cca 11 680 informačních bodech. V rámci tohoto systému je ovládána například klimatizace, osvětlení, ventilace, požární systém, apod. Systém se nadále rozvíjí a zdokonaluje.
  • Osvětlení tvoří v 97 % úsporné LED zářivky.
Vychází 31. ledna

Balení z korku a krabička z trávy. Propadněte kouzlu přírodních balzámů...

Zabalte své rty do balzámů,  které nejen nádherně voní, ale mají i stoprocentně přírodní složení. Například ty od značky Kneipp jsou navíc také v...

BackYard: Když má umění nápad i duši

Na Kozím plácku, v srdci Prahy, září na jedné z budov neony s nápisem BACKYARD design concept store. Za zelenými dveřmi jinak vcelku přehlédnutelného...

6 záblesků z letošního Designbloku. Co nás na udržitelném ročníku nejvíc okouzlilo?

Ahoj Future! Letošní Designblok se nesl v duchu  zkoumání  role designéra při navrhování produktů v dnešním věcmi přeplněném světě...

Rychle a zeleně. Do kin dorazil BANGER. – drogová jízda Prahou natočená na iPhone

„Rap je hudba ulice, a chtěl jsem, aby náš film působil jako film ulice,“ vysvětluje režisér a scenárista Adam Sedlák kreativní volbu natáčet na mobilní telefon. Díky tomu se taky lépe dařilo dodržovat zásady zeleného natáčení.

Matěj Ruppert: Uvědomil jsem si cenu svobody i lehkost, s jakou se dá ztratit pod záminkou dobrých úmyslů

Čas karantény nám zhusta zpříjemňoval zpěvák Matěj Ruppert, který svým smyslem pro humor a parodiemi na Instagramu zlepšoval náš...
Zavří­t reklamu