Středa, 1 února, 2023

Nová kampaň Gucci v kulisách filmů 2001: Vesmírná odysea nebo Osvícení

Kreativní ředitel Alessandro Michele je velkým milovníkem filmu a modely pro nadcházející sezónu zasadil do ikonických filmů Stanleyho Kubricka.

Alessandro Michele nastoupil na pozici kreativního ředitele módního domu Gucci v roce 2015. Od té doby plní kolekce popkulturními a historickými odkazy. Při přípravě kolekce podzim/zima 2022 s názvem Ecquisite překvapil spojením se značkou Adidas a vlny módních vod rozvířila i následná kampaň, která vzdává hold vizionářskému režisérovi Stanleymu Kubrickovi. Za objektivem stálo tvůrčí duo Mert Alaş a Marcus Piggott.

Jako skutečný film

„Měl jsem v úmyslu umístit kolekci do ikonických Kubrickových scén. Moje oblečení organicky existuje v jeho světě, zároveň působí zcela odcizeně. Je to má pocta kinematografii a jednomu z nejoriginálnějších mistrů,“ sdělil Alessandro Michele v rozhovoru pro britskou verzi Vogue. Prozradil, že jeho nejoblíbenějším obrazem jsou šaty Adidas zasazené v historických kulisách snímku Barry Lyndon.

Z Kubrickovy tvorby si vybral celkem pět známých snímků různých žánrů s výrazným vizuálem. Kromě Barryho Lyndona z roku 1975 to jsou sci-fi 2001: Vesmírná odysea (1968), kontroverzní drama Mechanický pomeranč (1971), mrazivý horor Osvícení (1980) a erotický thriller Spalující touha (1999).

Scény z filmů precizně zrekonstruoval scénograf Gideon Ponte, o repliky filmových oděvů se postaraly kostýmní výtvarnice Milena Canonero a Charlotte Walter. „Bylo mi potěšením spolupracovat se všemi těmi neuvěřitelnými lidmi, především na kostýmech s Milenou Canonero, která je ještě zapálenější než já. Byla to radost, protože má za sebou dlouholetou spolupráci s Kubrickem, což je neuvěřitelné. Abyste projekt jako tento uvedli v život, musíte spolupracovat s těmi nejlepšími,“ řekl Alessandro Michele. Velmi záležet si dal také na castingu, aby vybraní modelové typově odpovídali hercům a do scén hladce zapadli. „Bylo to téměř jako dělat skutečný film,“ dodal pro Vogue.

Vychází 31. ledna

Jana Zielinski: Každý večer si připomínám věci, za které jsem vděčná

Festival Designblok pořádá již 24. rokem. Původně malou akci pro několik firem postupně proměnila v největší přehlídku designu ve střední a východní Evropě. Přesto v její práci rutinu ani stereotyp nehledejte. „Když jsem byla mladší, každý rok jsem tajně doufala, že letos už něco půjde samo. Ale postupně zjišťuji, že taková situace asi nikdy nenastane,“ směje se neúnavná propagátorka designu Jana Zielinski.

Je graffiti vandalismus, nebo umění?

Na to se pokouší odpovědět festival Off The Wall, který o víkendu na Kampě představí street art od zavedených i začínajících umělců od nás i ze světa. Chcete si taky zkusit legálně pomalovat zeď? Bude možnost.

4 dokumenty o změnách klimatu, které byste měli vidět

Klimatické změny, požáry, hurikány, politická rozhodnutí vedoucí ke změnám životního prostředí, proměna stravovacích návyků i ztráta rovnováhy. O tom...

Manažer se rozhodl jít dělat burgery. Nechtěl jsem skončit jako protivný dědek, říká

Jiří Nechvátal před několika lety opustil místo vrcholového manažera a šel dělat burgery. Koupil starý Airstream z roku 1969, který v Česku jen tak k vidění není, opravil ho a předělal na funkční foodtruck.

Autorka Příběhu služebnice s plamenometem protestuje proti zákazu knih

V New Yorku se draží unikátní nehořlavé vydání slavného románu Příběh služebnice od Margaret Atwood. Výtěžek z prodeje půjde...
Zavří­t reklamu