Sobota, 28 ledna, 2023
spot_img

Klára Issová hvězdou módní kolekce, která říká: Brno is new Paris

„Kláru jsem jako herečku adoroval dlouhodobě. Měl jsem tu možnost se s ní potkat na focení před dvěma roky. Tam jsem se do ní platonicky zamiloval,“ vysvětluje designér Jiří Hofbauer, proč si na focení své první kolekce, jež vznikla ve spolupráci s krejčovstvím SALONč4, vybral právě Kláru Issovou.

„Klára je naprosto… angličtina pro to má krásný výraz: remarkable, což znamená nevšední v každém ohledu. Klára přijde do místnosti a okamžitě se změní energie místa. Pozitivně!“ neskrývá autor svůj obdiv k herečce. „V loňském roce mě oslovila, abych ji oblékl na festival v Karlových Varech. Tím začala naše spolupráce i přátelství. To, že souhlasila s nafocením kampaně, byla velká laskavost, ale i nejkrásnější dárek k mým narozeninám, který mi mohla dát.“ Druhou tváří kampaně je jeho múza, modelka Aneta Khairi.

Zkušenosti a podněty ke vzniku kolekce sbíral Jiří Hofbauer během desetileté kariéry stylisty a módního redaktora: „Kromě psaní módních textů, stylingu editorialů pro nejrůznější časopisy, módních kampaní, reklam a hudebních klipů se věnuji i osobnímu poradenství. Snad každá klientka pronesla věty typu: Nejsou ty kalhoty v zelené? Není ta sukně kratší? Není to sako delší? Jsem zvyklý věci nechávat upravovat nebo šít přímo na míru. Přijde mi vlastně logické, že vznikla takto osobitá řada modelů. “

Vyčnívat z davu

Kolekce, kterou nafotil Michael Dvořák, zahrnuje 25 společenských outfitů, především velkých večerních rób. Vychází to z toho, s čím se Jiří Hofbauer coby stylista setkává nejčastěji. „Většina mé klientely jsou celebrity. Málokdo z nich mě požádá o denní (chcete-li civilní) outfit. Nikdo po mně nechtěl pohodlné plátěné kalhoty. Vždy všichni chtějí něco, co nikdo neměl, neviděl. Chtějí být jiní v davu. Tedy není to kolekce určená na denní nošení,“ říká autor.

Přesto můžeme mezi modely vidět bílá trička s nápisy, která se rozhodně dají obléknout i ve všední dny. „Chtěl jsem do kolekce vmísit milníky – nositele názoru. Bílé tričko je pro mě spolu s bílou košilí stavební základ šatníku. Je to něco velmi osobního,“ svěřil se designér. „Všechno jsou to hesla, mantry či myšlenky, které celou kolekci od začátku provází.“

Nejvíc ohlasů zatím přichází na slogan Brno is new Paris. Co bylo jeho podnětem? „Šití probíhalo v zakázkovém krejčovství SALONč4, jež sídlí v moravské metropoli. Tvorba kolekce byl krásný návrat do rodného města a hlavně práce v ateliéru, kde jste obklopení lidmi s roky zkušeností. Tohle vás inspiruje a pohání dál. Proto mi přišlo logické, vtipné a pro někoho i rebelské udělat jedno tričko s nápisem Brno is new Paris. Je to svým způsobem poklona lidem na dílně.“

Myšlenka udržitelnosti

Všechny modely vznikaly podle autorovy zásady 6C, tedy šesti podmínek (conditions), jimiž se chce v tvorbě řídit. Sestavil je v reakci na své rozčarování a obavy z klimatické krize i pandemie, během níž začal kolekci připravovat. Myšlenka 6C vychází z těchto anglických bodů: couture (úcta ke krejčovině a kvalitnímu zpracování a materiálům), contemporary (reflexe aktuálních globálních trendů), customized (přizpůsobení na míru zákazníka), combinable (kombinovatelnost jednotlivých kusů jako podstata odívání), conscious (udržitelné materiály a styl výroby) a completely (nakupování s rozmyslem a kompletní spotřebování materiálů).

 

 

Vychází 31. ledna

Lékařka Lucie Kalinová: Během života je velmi důležité chopit se všech...

Dream gap by se dal doslovně přeložit jako „propast mezi sny a realitou“. Představujeme vám tři výjimečné ženy, které nikdy nepřestaly věřit tomu, že...

Je přírodní parfém lepší než klasický? A může vůně uškodit?

Stejně pečlivě jako studujeme složení potravin, zkoumáme kosmetiku. Jsme hrdí na své krémy a make-upy, které nezatěžují zdraví ani planetu. Ale co oblíbený parfém, který sice krásně voní, ale je plný chemie?

Dobročinný bazar pomůže zvířatům v nouzi

Darujte věci do bazaru nebo si 26. listopadu přijďte něco koupit. Na místě bude k dostání i charitativní kalendář, který už jedenáct let fotí Patricie Pagáčová se svými kolegy a jejich pejsky.

Měli bychom víc naslouchat teenagerům, myslí si PR agentka Pavlína Fechterová

Již více než dvacet let stojí za agenturou 2media.cz – jednou z nejsilnějších agentur na trhu kulturního PR. Zároveň zastupuje jako agentka mladé začínající herce nebo originální výtvarníky a na sociálních sítích tráví čas jako kulturní influencer.

Restaurace, kde chutnalo Johnu Travoltovi či Tomu Jonesovi

Přijměte pozvání do restuarace Le Grill. Při posezení v kouzelné zahradě mezi zelení a živými pávy zapomenete na to, že jste v rušném centru Prahy.
Zavří­t reklamu