Středa, 15 července, 2020

Vyvíjet automobily pomocí smíšené reality? Novou aplikaci představují Volvo Cars a Varjo

Budoucnost vývoje automobilů je tady. Automobilka Volvo Cars a finská společnost Varjo, která se zaměřuje na výrobu náhlavních souprav pro rozšířenou realitu, totiž jako první na světě společně vytvořily koncept smíšené reality, který umožní provádět hodnocení prototypů, designu a technologií aktivní bezpečnosti. 

Společnosti Volvo Cars a Varjo umožnily vůbec poprvé v historii řídit skutečný vůz s náhlavní soupravou pro rozšířenou realitu, díky čemuž bylo možné za účelem dalšího produktového vývoje hladce přidat virtuální prvky nebo kompletní funkce, které na řidiče i senzory vozu působily jako skutečné. No a to se zatím žádnému jinému výrobci automobilů nepodařilo. 

Smíšenou realitou k většímu bezpečí

Náhlavní souprava Varjo XR-1, která byla před pár dny představena, nabízí fotorealistickou smíšenou nebo virtuální realitu ve velmi vysokém rozlišení. Souprava XR-1 může přispět k radikálnímu snížení doby vývoje nových produktů. No a to hlavně proto, že  nabízí nový způsob, jak v podstatě ihned vyhodnotit úspěšnost funkcí a designových či konstrukčních prvků. Ve srovnání s předchozím řešením se může souprava XR-1 navíc pochlubit kamerami s vysokým rozlišením a nabídkou smíšené reality. To dává designérům a konstruktérům automobilky Volvo Cars možnost „řídit“ budoucí vozy Volvo a hodnotit všechny jejich funkce v simulačním prostředí mnoho let předtím, než budou fyzicky vyrobeny. Tak může automobilka vyvíjet ta nejbezpečnější vozidla, která budou nabízet úžasný uživatelský zážitek. 

Snižování nákladů na vývoj

„S tímto konceptem smíšené reality můžeme začít s hodnocením designu a technologií již ve fázi, kdy jsou doslova jen na papíře,“ uvedl Henrik Green, ředitel pro vývoj technologií ve společnosti Volvo Cars. „Namísto běžného způsobu hodnocení nových produktů a nápadů můžeme začít hned testovat naše koncepty na silnici. Současně se jedná o přístup, který představuje značné snížení nákladů na vývoj, protože nám pomůže identifikovat priority a odstranit překážky v rané fázi procesu navrhování a vývoje.“ Vysoce přesná technologie sledování pohybů očí integrovaná v soupravě XR-1 dokáže navíc  snadno vyhodnotit, jakým způsobem řidiči využívají nové funkce a zda jsou přitom nějak rozptylováni. Díky tomuto pak dokáže společnost Volvo Cars vyvíjet nové technologie, které nebudou nikterak narušovat soustředěnost řidiče. 

https://youtu.be/wVdN1CdpnXA?t=1
Volvo Cars and Varjo launch world first mixed reality application for car

Společnost Volvo Cars se v rámci automobilového průmyslu stala průkopníkem ve využívání rozšířené a virtuální reality při navrhování a vývoji svých produktů. Její partnerství se společností Varjo představuje nejnovější a nejvyspělejší demonstraci silné pozice společnosti v této oblasti. „Varjo je v rámci svého pole působnosti jasným lídrem a ukázkovým příkladem typu společností, které hledáme, abychom do nich mohli investovat,“ říká Zaki Fasihuddin, generální ředitel investičního fondu Volvo Cars Tech Fund. 

Vyvíjet automobily pomocí smíšené reality? Novou aplikaci představují Volvo Cars a...

Budoucnost vývoje automobilů je tady. Automobilka Volvo Cars a finská společnost Varjo, která se zaměřuje na výrobu náhlavních souprav pro rozšířenou realitu,...

5 faktů o náhradní rodinné péči aneb Rodičem na dobu (ne)určitou

Zvažovali jste někdy, že byste otevřeli svou náruč „cizímu” dítěti a stali se pěstouny nebo osvojiteli? Ať už vás k tomu vede...

Devatero vánočního cukroví bez cukru

Blíží se Vánoce a k nim neodmyslitelně patří pečené i nepečené cukroví. Sladké mlsání si ale nemusíte odříkat ani...

Miloš Urban: Kapři mají hlad před bouřkou

Známé osobnosti se s námi podělily o své oblíbené historky spojené se sluncem, vodou a letní pohodou. První z...

Láká vás dovolená na Mauríciu? Vybrali jsme ty nejlepší hotely

Přemýšlíte, kam se letos vydat za sluncem a zaslouženým odpočinkem? V posledních letech raketově stoupá obliba ostrova Maurícius....

Vyvíjet automobily pomocí smíšené reality? Novou aplikaci představují Volvo Cars a Varjo

Budoucnost vývoje automobilů je tady. Automobilka Volvo Cars a finská společnost Varjo, která se zaměřuje na výrobu náhlavních souprav pro rozšířenou realitu, totiž jako první na světě společně vytvořily koncept smíšené reality, který umožní provádět hodnocení prototypů, designu a technologií aktivní bezpečnosti. 

Společnosti Volvo Cars a Varjo umožnily vůbec poprvé v historii řídit skutečný vůz s náhlavní soupravou pro rozšířenou realitu, díky čemuž bylo možné za účelem dalšího produktového vývoje hladce přidat virtuální prvky nebo kompletní funkce, které na řidiče i senzory vozu působily jako skutečné. No a to se zatím žádnému jinému výrobci automobilů nepodařilo. 

Smíšenou realitou k většímu bezpečí

Náhlavní souprava Varjo XR-1, která byla před pár dny představena, nabízí fotorealistickou smíšenou nebo virtuální realitu ve velmi vysokém rozlišení. Souprava XR-1 může přispět k radikálnímu snížení doby vývoje nových produktů. No a to hlavně proto, že  nabízí nový způsob, jak v podstatě ihned vyhodnotit úspěšnost funkcí a designových či konstrukčních prvků. Ve srovnání s předchozím řešením se může souprava XR-1 navíc pochlubit kamerami s vysokým rozlišením a nabídkou smíšené reality. To dává designérům a konstruktérům automobilky Volvo Cars možnost „řídit“ budoucí vozy Volvo a hodnotit všechny jejich funkce v simulačním prostředí mnoho let předtím, než budou fyzicky vyrobeny. Tak může automobilka vyvíjet ta nejbezpečnější vozidla, která budou nabízet úžasný uživatelský zážitek. 

Snižování nákladů na vývoj

„S tímto konceptem smíšené reality můžeme začít s hodnocením designu a technologií již ve fázi, kdy jsou doslova jen na papíře,“ uvedl Henrik Green, ředitel pro vývoj technologií ve společnosti Volvo Cars. „Namísto běžného způsobu hodnocení nových produktů a nápadů můžeme začít hned testovat naše koncepty na silnici. Současně se jedná o přístup, který představuje značné snížení nákladů na vývoj, protože nám pomůže identifikovat priority a odstranit překážky v rané fázi procesu navrhování a vývoje.“ Vysoce přesná technologie sledování pohybů očí integrovaná v soupravě XR-1 dokáže navíc  snadno vyhodnotit, jakým způsobem řidiči využívají nové funkce a zda jsou přitom nějak rozptylováni. Díky tomuto pak dokáže společnost Volvo Cars vyvíjet nové technologie, které nebudou nikterak narušovat soustředěnost řidiče. 

https://youtu.be/wVdN1CdpnXA?t=1
Volvo Cars and Varjo launch world first mixed reality application for car

Společnost Volvo Cars se v rámci automobilového průmyslu stala průkopníkem ve využívání rozšířené a virtuální reality při navrhování a vývoji svých produktů. Její partnerství se společností Varjo představuje nejnovější a nejvyspělejší demonstraci silné pozice společnosti v této oblasti. „Varjo je v rámci svého pole působnosti jasným lídrem a ukázkovým příkladem typu společností, které hledáme, abychom do nich mohli investovat,“ říká Zaki Fasihuddin, generální ředitel investičního fondu Volvo Cars Tech Fund. 

Pomáhali při válce i pandemii: 10 zajímavostí, které jste nevěděli o...

Dětská pokladna, telefon, kroužky na tyči nebo třeba skákadlo. To jsou legendární hračky společnosti Fisher-Price, která slaví své 90. výročí od založení. Jelikož už...

Jak přežít karanténu s dětmi: Nebojte se je vystavit frustraci a...

Na jedné straně rodiče snažící se zvládat práci z domova a na té druhé potomci vyžadující neustálou pozornost. To je častý obrázek domácností v...

Nikol Moravcová, Kovy, A.N.D.U.L.A a další hvězdy internetu pod zámkem. Ptali jsme se influencerů, jak je ovlivňuje karanténa

Na sociálních sítích sdílí své životy, postřehy, recepty na jídlo nebo třeba na vztahy. S veřejností se dělí o...

Umělkyně chce poukázat na plýtvání a tvoří působivá díla ze zvířecích kostí

Emma Witter tvoří nádherné vázy a do nich i jemné květiny. Na tom by nebylo nic zas...

Světové módní značky ve válce s pandemií. Šijí roušky a vyrábí dezinfekce

Že se v těžkých chvílích dokáže veřejnost spojit, pomáhat si a projevit solidaritu i vstřícnost jsme už měli šanci...
Zavří­t reklamu