Sobota, 28 května, 2022
spot_img

O erotické pomůcky je díky pandemii větší zájem. Za jaké hračky Češi nejvíc utrácejí?

Koronakrize zčistajasna otřásla ekonomickou stabilitou a změnila i chování zákazníků. Kromě rýže, roušek a toaletního papíru začali zjara také ve větším vykupovat kondomy nebo hračky pro potěšení.

Vtipkuje se o krizovém baby boomu a na sociálních sítích se uchytil novotvar „koroniálové“, označující generaci dětí počatých během pandemie. Co taky pořád doma dělat, když se zavírají restaurace, doporučuje se nechodit mezi lidi a Netflix už znáte zpaměti. Singles si pořizují víc intimních hraček. Ti, kteří vinou karantény či omezeného cestování přišli o možnost trávit čas s partnerem, kupovali pomůcky nahrazující sexuální kontakt. A páry uvězněné pod jednou střechou navýšily spotřebu kondomů nebo afrodiziak, případně se porozhlédly v sexshopech, čím si zpestří dlouhé večery a dny.

Rekordní tržby

Vychází to ze zjištění prodejců erotického zboží, kteří zaznamenali změny v chování zákazníků. A změny v tržbách, a to většinou směrem nahoru, jak potvrzuje vedoucí PR dovážkové služby Rohlík.cz Zdeňka Svoboda Kuhnová: „Největší nárůst jsme zaznamenali v dubnu, kdy se prodeje kondomů a lubrikantů zvýšily na více než dvojnásobek.“ Lidé si doplňovali zásoby také v e-shopu Alza.cz, jehož prodeje kondomů a lubrikantů březnu narostly zhruba o polovinu oproti loňsku. I v srpnu meziroční růst vykazoval 26 procent. „Od vyhlášení celostátní karantény vidíme na našem webu rostoucí zájem o erotické pomůcky. Jen za minulý týden prodeje tohoto sortimentu vzrostly ve srovnání s loňským rokem o více než 370 procent, což je třikrát víc než na Slovensku,“ informovala nás v půli srpna Pavla Hobíková, mluvčí on-line obchodního domu Mall. cz. Z jeho bohaté sekce zboží pro intimní chvíle šly nejvíc na odbyt masážní strojky, vibrátory a Venušiny kuličky.

Kamenné prodejny trpí, ale on-line sexshopy po celém světě zažily díky pandemii prodloužený Valentýn. Z USA, Dánska i konzervativní Kolumbie přicházely zprávy o zvýšení prodejů o desítky procent. V Kanadě jsou hitem erotické společenské hry, z Austrálie hlásí až padesátiprocentní nárůsty prodejů výrobci silikonových panen, které si překvapivě pořizují i páry. Češi mají jiné preference. „Poslední dobou prodáváme hodně největších silikonových prsou, přidávajících až čtyři čísla. Velmi výrazný je také nárůst u pomůcek na penis – kroužky, návleky, prodlužovací návleky i erekční krémy,“ říká majitel sexshopu Lasturka.cz Jiří Švarc. Zato opadá zájem o BDSM hračky, které byly v kurzu v uplynulých letech. Marketing Padesáti odstínů šedi už vybledl.

Nakupujeme, ale nesouložíme

Častější (byť jen mírně) pořizování erotických hraček dosvědčuje také aktuální výzkum. Jak ovlivnila pandemie náš intimní život, zajímalo Kateřinu Klapilovou, vedoucí výzkumné laboratoře Evoluční sexuologie a psychopatologie Národního ústavu duševního zdraví, která na jaře spustila studii Láska a sex za časů koronaviru. Její tým nyní analyzuje data sesbíraná od 2500 lidí.

Na žádnou erotickou revoluci to ale nevypadá. „V průměru nám zatím výsledky neukazují na zvýšení nebo snížení sexuálních aktivit. Tedy u partnerů, u singles vidíme drobné zvýšení autosexuálních aktivit,“ komentovala dosavadní zjištění Klapilová pro Rádio Wave. Pandemie na vztahy neměla jednoznačný vliv. Třetina párů odpovídala, že jsou ve vztahu spokojenější, třetina naopak méně a zbylá třetina neviděla rozdíl. Respondenti se sice svěřovali s častější chutí na sex, což může být větším množstvím volného času, nevedlo to však k vyšší frekvenci sexu. Někteří partneři se vídali méně, ti, kteří spolu byli pořád, na to zase třeba v bytě plném dětí neměli prostor, a vášně mohl tlumit také stres. Ani jinde v Evropě neočekávají porodnice na přelomu roku nápor.

V červnu zveřejněná studie londýnské School of Economics od respondentů z Itálie, Španělska, Francie, Německa a Velké Británie zjistila, že prakticky polovina z nich plány na založení rodiny odložila a téměř pětina se jich vzdala úplně. Důvodem jsou obavy o zdraví, o práci a nejistá budoucnost. Nic překvapivého, ukazuje historie. Porodnost devět měsíců po epidemiích, hladomorech nebo přírodních katastrofách padala pod průměr. Víc dětí se začalo rodit až po roce a v dalších čtyřech letech po uklidnění situace.

Interaktivní vibrátory

Nevíme, za jak dlouho nás koronakrize nechá být. Každopádně nebude od věci si do budoucna zvyknout na sociální distanc. Trendy ze sexshopů tomu jdou naštěstí naproti. „Výrazně nastupují tzv. chytré hračky, které je možné ovládat přes internet, vytvářet na nich vlastní vibrační režimy a sdílet je s ostatními uživateli. Také se objevují interaktivní pomůcky masturbátor/vibrátor a páry si tak mohou spolu užít i z druhého konce světa díky přenosu stimulů v reálném čase. Vrcholem technologie jsou pak pomůcky využívající algoritmů umělé inteligence nebo s možností připojení brýlí pro virtuální realitu,“ vysvětluje Jiří Švarc.

Roční předplatné + dárek

Předplaťte si WHAT a my vám darujeme kousek té nejčistší přírody. Díky biOrganica.cz si užijete hýčkání aktivizující super-food maskou nebo pečující čokoládovou maskou z dílny britské 100% bio značky Inlight.

Psi, fazole a hara hachi bu. Objevte tajemství dlouhověkosti podle modrých...

Na světě existuje pět záhadných oblastí, kde se lidé navzdory nápadným kulturním rozdílům běžně dožívají devadesáti a více let a méně často je potkávají srdeční choroby a rakovina. Čím to je?

Zlozvyky jako klíč ke štěstí: Co vše vám může pomoci žít...

Životní štěstí asi patřit mezi základní přání každého z nás. Jak si ke spokojenějším chvilkám trošku pomoci? Vyzkoušejte několik rad, které by měly úplně...

4 romantické hotely, které si určitě zamilujete

Blíží se měsíc lásky, a tak jsme i my zapátrali po místech, na kterých byste mohli své polovičce splnit...

IKEA staví udržitelný architektonický skvost

Žádná parkovací místa a desítky stromů přímo na budově. V rakouské metropoli brzy vyroste nová prodejna společnosti IKEA a...

Každé dítě má právo vyrůstat v rodině. Podívejte se, kdo z hvězd podpořil kampaň Hledáme rodiče

Možná si často ani neuvědomujeme, jakou výsadou je, že jsme mohli nebo můžeme vyrůstat v teple rodinného krbu. Že...
Zavří­t reklamu