Domů ART WOLFGANG: Naše budoucnost se děje právě teď a tady

WOLFGANG: Naše budoucnost se děje právě teď a tady

Vlčí smečka je inspirace. Ta z říše zvířat i ta, kterou potkáváme v ulicích. Jestli milujete sofistikovanou urban módu a máte alespoň jeden kousek z minimalistických kolekcí WOLFGANG ve svém šatníku, něco o tom jejich moudrém přístupu k životu a fungování ve společenství víte. Důležitých témat se bude dotýkat i módní přehlídka „The Future is Now“, která proběhne 25. října v Brně. O čem přesně bude, jsme si povídali s jednou ze zakladatelek a hlavních duší street wear značky WOLFGANG Viktorií Kaštánkovou.

Viktorie Kaštánková, Foto: Jakub Čáp

Z pozvánky na vaši módní přehlídku The Future is Now je patrné, že v ní bude hrát hlavní roli fenomén času. Proč toto téma? A proč jej otevíráte právě teď?

Rádi otevíráme otázky a inspirujeme k hledání odpovědí. I oblečení totiž může být poslem informací a nám dává smysl je sdělovat. A proč nás teď zajímá právě čas… Jako malí jsme si rok 2020 nějak představovali, snili o budoucnosti, která je teď tady. A na ničem v téhle přítomnosti nezáleží víc než na chování každého z nás. Ne zítra. Dnes. Žijeme hodně rychle, hbitý způsob života otevírá nové možnosti, nabízí spoustu zážitků za zlomek času, nestíháme je ale prožít. Průmysl chrlí ohromné množství výrobků za nízkou cenu, které nepotřebujeme. Kvanta jídla a senzačních věcí z druhého konce světa, vše fresh na pultě do 24 hodin, bez problému. Bez problému? Čím více se nám repertoár možností otevírá, tím více bychom si měli být vědomi toho, že nejen cena pořizované věci hraje roli. U každého nákupu bychom se měli zamyslet, koho podporujeme a komu dáváme peníze, které jsme směnili za svůj čas. Ten, který si už zpátky od nikoho nekoupíme.

Jaká další poselství chcete s hosty fashion show sdílet?

Nebudeme konkrétní. Chystáme různé vizuální, hudební a senzuální podněty, které by měly vyvolat emoce, a bude na hostech samotných, jak si to celé přeberou. Wolfgang je o síle smečky, a to je také hlavním cílem téhle akce – chceme se sejít s různorodou společností, kterou něco spojuje, a vytvořit výjimečný příběh jedné noci. 

Je pro vás důležité, aby člověk, který obléká Wolfgang, byl více než milovníkem čistého designu a sofistikovaného street stylu? Aby souzněl s vašimi hodnotami?

Vůbec ne. Pro nás je nejdůležitější, aby z našich obchodů zákazníci odcházeli spokojení, v ideálním případě nadšení. Aby jim dělalo vybrané oblečení radost a posouvalo je v jejich projevu. Aby jim dodávalo pocit pohodlí, podpořilo jejich zdravé sebevědomí. Ale pokud o nás má zákazník více informací a ocení i to, že jsou naše věci vytvářeny udržitelně, vyrábí se lokálně a kvalitně, vydrží několik sezón, odolávají střídajícím se trendům a spojují podobně smýšlející lidi, samozřejmě nás to potěší. 

Co pro vás znamenají barvy, s nimiž pracujete ve vašich kolekcích?

Máme to postavené velmi jednoduše – na bílé, šedé a černé, ty u nás můžete najít kdykoliv. Mladší nude odstín se u nás zdržel déle, než jsme předpokládali, a tak trochu se stal také stálicí. Tohle jsou pro nás nadčasové základy, které nikdy neomrzí. A do toho si hrajeme a hostujeme. Nedávno skončila éra půlnoční modré, nově jsme zařadili zářivý tón jantarové. Naši oblíbenou černou a bílou bychom rádi na připravované show představili v novém podání, což se odráží i v dress codu pro návštěvníky: „black soldier of a better tomorrow“. Primárně jde tedy o to, přijít v černém, ale také jako bojovník za lepší zítřky. Ten už se ale neobléká, jím jste. Nic nemusí být tak, jak se zdá. Bílý nemusí znamenat nevinný a hodný a naopak. 

Novinky z dílny vlčí smečky se všichni dozví 25. října v Brně. Ale přesto, můžete pro nás tu pokličku, pod kterou se skrývají všechna ta překvapení a tajemství, přizvednout už teď?

Pustili jsme se do spousty nových věcí: pracujeme s nano materiály od českých vývojářů, které jsou svými vlastnosti srovnatelné s Gore-texem, outdoorové kousky v našem podání. Těšíme se i na vlněné kabáty, jež vznikly ve spolupráci se studiem About, a rozvinuly jsme i další gangové spolupráce – s Wooliere přineseme na molo jeden extrémní outfit a objeví se také boty, které vznikly v kolaboraci s Tny.3. A víc už neprozradíme, přijďte se podívat, bude to premiéra bez reprízy. 

WG2020:THE FUTURE IS NOW

25.10.2019, on board: 19.00, departure: 20.20

BVV Brněnské výstaviště – Rotunda, Výstaviště 1, Brno

- Reklama -
Pohled do výstavy A COOL BREEZE (c) Galerie Rudolfinum.

Výstava A Cool Breeze přináší zajímavý pohled na zobrazování lidského těla...

Sedmnáct mezinárodních umělců s různými technikami, materiály i vizemi představuje svá díla v rámci výstavy A Cool Breeze v pražské Galerii Rudolfinum. Originálně...

Vyrazte si pročistit mysl a protáhnout tělo na Spring Yoga Day

Chtěli byste zažít jarní očistný rituál? Můžete. Jógové studio Yoga Movement ve spolupráci s učitelkou jógy Klárou...

Postavit si dům z plastových lahví? Klidně celou vesnici

Na další zajímavý způsob, jak zužitkovat nepotřebné a použité plasty, přišel Robert Bezeau. Staví z nich totiž...

V italské vesničce se odpadky mění na působivé modely

Frasso Sabino je malebná italská vesnička, v níž se většina obyvatel nadchla pro vyrábění oblečení a doplňků z odpadků...