Čtvrtek, 30 listopadu, 2023
spot_img

Rasismus a ošoupané tenisky: Gucci pod palbou kritiky

Na značku Gucci se snesla vlna kritiky. Lidé na sociálních sítích ji nejdříve kvůli černému svetru se sytě červenými ústy obviňovali z rasismu, nyní čelí nepochopení i jejich předražené „ošoupané“ tenisky.

Značka luxusního oblečení a doplňků Gucci nezažívá úplně šťastné období. V jejich zimní kolekci se totiž objevil kousek, který zvedl ze židle nejen „obyčejné“ lidi černé pleti, ale také celou řadu celebrit, jako jsou například rappeři T.I., 50 Cent a Soulja Boy. Právě ti se do značky pustili přes ostré vzkazy ve videích umístěných na sociálních sítích. A co veřejnost tak pobouřilo? Jednalo se o černý dámský svetr s velkým rolákem, který když se natáhne přes ústa a nos, objeví se velký a sytě červený otvor na pusu. Právě to mnohým připomínalo takzvaný „blackface“. Což je líčení, které dříve používali bělošští komici, když se přestrojovali za černochy za účelem je zesměšňovat.

 

Rasismus a ošoupané tenisky - Gucci pod palbou kritiky.
zdroj: Instagram

A přesně tento druh parodování černochů mnozí Američané vnímají jako jeden z největších symbolů rasismu. Není tak divu, že po obrovském nátlaku na sociálních sítích, kdy uživatelé mimo jiné vybízeli i k bojkotu značky, firma svetr za 890 dolarů stáhla z prodeje a veřejně se omluvila. Loni čelilo podobnému obvinění hned několik dalších značek, jako například Prada, která musela odstranit z prodejen sošky a klíčenky s černou opičkou s velkými rudými rty. S velkou odezvou se pak nesetkaly ani Gucci tenisky s ošoupaným vzhledem v přepočtu za sedmnáct tisíc korun, které jsou dokonce prodávány o pět tisíc korun dráž ten ty, které jako obnošené nevypadají. Lidé se trendu, který už se dříve v kolekcích jiných značek objevil, vysmívají a nechápou, proč by měli platit obrovské sumy peněz za něco, co vypadá špinavě. Můžeme tak jen s napětím čekat, s čím dalším přijde dosud oblíbená značka v následujících měsících.

Roční předplatné + dárek

Předplaťte si WHAT a my vám darujeme kousek té nejčistší přírody. Díky biOrganica.cz si užijete hýčkání aktivizující super-food maskou nebo pečující čokoládovou maskou z dílny britské 100% bio značky Inlight.

Vychází 28. listopadu

S výukou finanční gramotnosti je třeba začít od útlého věku, tvrdí...

Ačkoli si české děti podle průzkumů finanční gramotnosti nestojí špatně, není rozhodně výjimkou, že žáci základních škol netuší, jakou hodnotu mají předměty, které vlastní,...
Opalovací krém Water Soul Eco Sun Cream

Vybavte se na léto opalovacím krémem, co zabraňuje bělení korálových útesů

Zázrak, se kterým byste letos měli chytat bronz, se jmenuje Water Soul. Tenhle nový opalovací krém od luxusní italské značky totiž obsahuje přírodní...

Zachraňte planetu pomocí orgasmu: Udržitelné erotické pomůcky jsou na vzestupu

Mnozí z nás už léta místo jednorázových plastových lahví používají šetrnější eko varianty. Omezili jsme konzumaci masa, začali nakupovat...

„Když vidím, jak si někteří z nás neváží přírody, tak mi je z toho smutno.“

Adriana Šoltésová se dřív pohybovala ve světě médií, nyní se ale naplno věnuje ruční výrobě přírodní kosmetiky, kterou prodává pod značkou Puaree. Vytváří šetrné produkty pro lidi, ale také pro psy.

Stella McCartney předvedla novou kolekci opět v duchu udržitelnosti

Britská návrhářka Stella McCartney je průkopnicí v oboru udržitelní módy. Není tak divu, že na Fashion Weeku v Paříži...
Vychází 28. listopadu
Zavří­t reklamu