Pondělí, 21 června, 2021

Stella McCartney předvedla novou kolekci opět v duchu udržitelnosti

Britská návrhářka Stella McCartney je průkopnicí v oboru udržitelní módy. Není tak divu, že na Fashion Weeku v Paříži zazářila s kolekcí na letošní zimu, která podporuje její vizi o cirkulární ekonomice a slow fashion. A například pletené šaty vyrobené ze starých triček opravdu stojí za pozornost.

Snad každý, kdo se trošku zajímá o dění kolem sebe, zná návrhářku Stellu McCartney. A to nejen díky tomu, že je dcerou „Beatlesáka“ Paula McCartneyho, sklízí se svými kolekcemi oblečení úspěch po celém světě a připravovala kostýmy například pro Annie Lennox nebo Madonnu. Sedmačtyřicetiletá Britka se totiž do povědomí veřejnosti už roky zapisuje také jako žena, která se bije za prosazování udržitelní módy, vyrábí produkty šetrné k životnímu prostředí a snaží se o problémech způsobující takzvaná fast fashion mluvit často a nahlas.
Vždyť ekologické materiály používala už dávno před tím, než se z toho stal celosvětový trend. A například proti nošení kožešin protestovala od začátku své kariéry. Předsevzetí chovat se zodpovědně k planetě Stelle McCartney vydrželo a například tématem její jarní kolekce, jejíž tváří se staly supermodelka Kate Moss a dcera Cindy Crawford – Kaia Gerber, je právě udržitelnost a cirkulární ekonomika. Více než polovina kousků je zhotovena z udržitelných materiálů, jako organický denim nebo organická bavlna.
Není tak divu, že i na Fashion Weeku v Paříži, kde předvedla zimní kolekci pro tento rok, ohromila mimo jiné kousky ze znovu použitého starého oblečení. Na přehlídce, která probíhala v Opéra Garnier, tak asi nejvíce zarezonovaly šaty vyrobené z vintage triček. „Vzali jsme stará trička, která by skončila v koši, na skládce, nebo by byla spálena. Nastříhali jsme je na dlouhé kusy, svázali je a udělali z nich pletené modely,“ svěřila se návrhářka pro Guardian. Boty, které vznikaly ve spolupráci s Hunter Boots, jsou prý možná dokonce i nejudržitelnějších, co kdy byly vyrobeny.
Stella McCartney ale svá přesvědčení a názory nepřetavuje pouze do svých modelů. Loni totiž například v Polsku na klimatické konferenci OSN představila zásadu pro udržitelnou módu v oblasti klimatu, kdy hovořila o problémech způsobených módním průmyslem, fast fashion a jejím dopadem právě na klimatické změny. Novinkou je také její kampaň s názvem There She Grows, která má za cíl ochranu Leuser ekosystému na Sumatře v Indonésii, který je domovem orangutanů, nosorožců, tygrů nebo slonů. McCartney spolupracuje například i se světovým lídrem v oblasti mikromobility – Lime, jenž je partnerem právě Fashion Weeku v Paříži. Vyzdobila tak padesát elektrických koloběžek, čímž se mimo jiné snaží zvýšit povědomí o udržitelném rozvoji mezi městskou komunitou.
Roční předplatné + dárek

Předplaťte si WHAT a my vám darujeme kousek té nejčistší přírody. Díky biOrganica.cz si užijete hýčkání aktivizující super-food maskou nebo pečující čokoládovou maskou z dílny britské 100% bio značky Inlight.

spot_img

Balení z korku a krabička z trávy. Propadněte kouzlu přírodních balzámů...

Zabalte své rty do balzámů,  které nejen nádherně voní, ale mají i stoprocentně přírodní složení. Například ty od značky Kneipp jsou navíc také v...
Kufry s monogramem VP.

Dědictví v podobě značky kufrů

Nic není náhoda. O tom je přesvědčený designér Šimon Knotek, který od své pratety dostal neotřelé dědictví – vintage cestovní kufry s monogramem VP....

Karolína Erben: Zakládám si na osobním přístupu

Karolíně Erben bylo čtyřiadvacet let, když se rozhodla založit vlastní cestovní kancelář. Měla obavy, ale věděla, že chce dělat...

Světové módní značky ve válce s pandemií. Šijí roušky a vyrábí dezinfekce

Že se v těžkých chvílích dokáže veřejnost spojit, pomáhat si a projevit solidaritu i vstřícnost jsme už měli šanci...

Petra Hlaváčková: Prales nám dává možnost prožít, že vše je vzájemně propojeno

Po první benefiční akci Forest.ink koupili čeští ochránci přírody v ekvádorské Amazonii první pozemky. Nyní vrací tamní krajinu do...
Zavří­t reklamu