Neděle, 29 ledna, 2023
spot_img

Top hodinářská firma, která se stará o kvalitu moří, uvádí nové modely z recyklovaných materiálů

Švýcarská značka Panerai, která dodávala hodinky pro námořnictvo a dnes zásobuje jachtaře či potápěče, představuje nové profesionální „potápky“. Při jejich výrobě využila PET lahve i recyklovanou ocel.

Začalo to v Itálii

Už je to 162 let od chvíle, kdy si Giovanni Panerai v italské Florencii otevřel hodinářství. Rodinná firma se stala dodavatelem přesných zaměřovacích přístrojů pro italské královské námořnictvo a v roce 1916 si dala patentovat radiomir, luminiscenční sloučeninu radia, díky níž byly ciferníky jasněji viditelné pod vodou. Dvacet let nato podle přísných nároků námořnictva vytvořila první hodinky tohoto jména.

V 90. letech 20. století představila první kolekci hodinek pro veřejnost a stala se součástí švýcarské obchodní skupiny Vendôme Group. Moři však zůstala věrná. Získala a zrenovovala dvojstěžňovou plachetnici (keč) Eilean z 30. let a stala se sponzorem jachtařských závodů.

V loňském roce navázala spolupráci s Mezivládní oceánografickou komisí UNESCO (IOC-UNESCO) a v rámci Dekády OSN pro oceánské vědy pro udržitelný rozvoj (2021–2030) si dala za úkol prohlubovat respekt k oceánu a zvyšovat povědomí o zodpovědném využívání moří. V praxi to znamená, že investuje do výzkumu a podporuje organizace, které prosazují udržitelný rozvoj.

„Společnost Panerai byla vždy známá svou průkopnickou rolí a v tomto případě chceme stanovit nové hranice v oblasti odpovědnosti za životní prostředí a překonat je, protože jsme jedním z pionýrů v hodinářském průmyslu, který zvýšil povědomí o tak důležitém tématu,“ řekl k tomu CEO značky Jean-Marc Pontroué. „Naším cílem je stát se klíčovým hráčem, nejen příkladem pro konkurenci, ale také pro naše dodavatele, zákazníky a všechny lidi, kteří se na Panerai podílejí na celosvětové úrovni. Jako společnost máme odpovědnost za to být aktivní a podporovat naléhavou potřebu změny, pomáhat chránit naši planetu a umožnit každému aktivně jednat. Čím více dokážeme spolupracovat, tím lépe.“

Pro každou ruku

Letos značka uvádí také profesionální potápěčské hodinky Submersible QuarantaQuattro s novým rozměrem pouzdra 44 mm, jež doplňuje stávající velikosti 42 mm a 47 mma rozšiřuje tak nabídku kolekce Submersible pro všechna zápěstí.

Nové hodinky zachovávají všechny vlastnosti modelové řady Submersible, tedy voděodolnost do 300 metrů nebo jednosměrně otočnou lunetu pro výpočet délky ponoru. V pouzdru hodinek je uložen kalibr P.900 s třídenní rezervou chodu a mimostřednou sekundovou ručkou na pozici devět. Na pozici tři se nachází okénko s datem. Díky vylepšenému designu je mnohem čitelnější a objeví se i u dalších modelů Panerai.

Méně těžby, více recyklace

Společnost se snaží redukovat těžbu nových materiálů pro výrobu hodinek a snižovat dopad produkce na životní prostředí. I noví zástupci modelové řady Submersible QuarantaQuattro jsou toho důkazem. Jejich pryžový pásek je vytvořen ze 30 % z recyklovaného materiálu, textilní obsahuje 68 % recyklovaného vlákna. U tří nových modelů Submersible QuarantaQuattro eSteel je 72 g, tedy 52 % z celkové váhy hodinek (137 g) vyrobeno ze speciální recyklované oceli eSteel, která si zachovává všechny vlastnosti běžné oceli včetně odolnosti proti korozi. Pásky jsou buď z textilního vlákna z PET lahví, nebo z recyklované pryže.

Od roku 2017 je manufaktura Panerai spjata s prestižní sérií jachtařských závodů America’s Cup. Coby oficiální sponzor týmu Luna Rossa Prada Pirelli letos představuje limitovanou edici 1500 kusů Submersible QuarantaQuattro Luna Rossa s modrým číselníkem, jehož povrchová úprava připomíná sluneční paprsky.

Model Submersible QuarantaQuattro Carbotech Blu Abisso má pouzdro z velmi lehkého a odolného materiálu na bázi karbonových vláken Carbotech, vyvinutého manufakturou Panerai. Ocelové modely Submersible QuarantaQuattro a Submersible QuarantaQuattro Bianco zaujmou černým číselníkem a černými pásky, respektive zářivě bílým číselníkem s kontrastními armádně zelenými pásky.

 

Roční předplatné + dárek

Předplaťte si WHAT a my vám darujeme kousek té nejčistší přírody. Díky biOrganica.cz si užijete hýčkání aktivizující super-food maskou nebo pečující čokoládovou maskou z dílny britské 100% bio značky Inlight.

Vychází 31. ledna

S výukou finanční gramotnosti je třeba začít od útlého věku, tvrdí...

Ačkoli si české děti podle průzkumů finanční gramotnosti nestojí špatně, není rozhodně výjimkou, že žáci základních škol netuší, jakou hodnotu mají předměty, které vlastní,...

Planeta odkrývá svá tajemství ‒ v roce 2021 bylo objeveno 70...

Ne, nikdo ještě nenašel jednorožce ani Yettiho, ale na Zemi stále existují neprobádaná místa, která vědcům přinášejí překvapení. Američtí badatelé v loňském roce popsali...

Výstava Prague Photo ukáže, jak vidí svět mladí fotografové

V úterý 18. října startuje čtrnáctý ročník přehlídky fotografií studentů a čerstvých absolventů uměleckých škol, ale i etablovaných autorů. Svou tvorbu představí například Robert Carrithers, který spolupracoval s Keithem Haringem nebo Basquiatem.

Miliardář Janeček přichází s novou značkou konopné kosmetiky Canneff

O léčivých účincích konopí toho bylo napsáno už hodně, stejně jako o blahodárně působících kosmetických přípravcích obsahujících CBD. Není...

LUSTR zve na výstavu a dražbu protiválečných plakátů ukrajinských umělců

Ve čtvrtek startuje v Praze devátý ročník festivalu ilustrace a komiksu. V Kampusu Hybernská bude k vidění tvorba zavedených výtvarníků i mladých komiksových autorů.
Vychází 31. ledna
Zavří­t reklamu