Sobota, 11 července, 2020

L’Oréal vyvíjí inovativní lahvičky z rostlinných vláken

Do obalových řešení bez škodlivých vlivů na životnímu prostředí se naplno pustila společnost L’Oréal, která se už nějakou dobu zaměřuje i na výrobu k přírodě šetrné kosmetiky. Nyní přichází s převratnou novinkou: lahvičkou vyrobenou z rostlinných vláken. Výsledek projektu představuje další krok na cestě k úplné eliminaci nežádoucích vlivů jejich výrobků na životní prostředí.

 

Foto: archiv společnosti

Závazek hledat alternativní řešení obalových materiálů, které by byly šetrnější k životnímu prostředí, bere L´Oréal vážně. Asi i proto před více než rokem spojila firma síly se společností BillerudKorsnäs a společně vytvořili vůbec první lahvičku z rostlinných vláken. Dnes je L´Oréal členem společenství Paper Bottle Society založeného Paper Bottle Company – Paboco. Dánská společnost Paboco nalezla šetrný způsob, jak při výrobě lahví nahradit plast rostlinnými vlákny získanými z obnovitelných zdrojů.

Společenství odborníků oddaných péči o planetu

S cílem zrychlit vývoj inovativních obalových materiálů a využívat špičkové znalosti odborníků pak společnost Paboco navázala spolupráci s dalšími důležitými průmyslovými hráči, mimo jiné i se společnosti L’Oréal, která v tomto společenství působí od jeho počátku a je zde jediným zástupcem kosmetického průmyslu.          

„Chceme-li urychlit transformaci směrem k udržitelnosti i v našem odvětví, je klíčovým krokem k nalezení přelomových řešení a jejich rozsáhlému nasazení v praxi spolupráce s dalšími odborníky z průmyslu a dodavateli. Papírová láhev představuje skvělou příležitost pro větší rozšíření ekologicky šetrných obalů a již od počátku naší spolupráce jsme považovali za důležité, abychom tento pokrokový vynález začali využívat i v oblasti kosmetiky,“ řekl Philippe Thuvien, ředitel pro obaly a vývoj ve společnosti L’Oréal, která hodlá obalové materiály vyrábět z recyklovatelných materiálů biologického původu. Nová lahvička přitom prý bude vyhovovat stejně náročným standardům a požadavkům na kvalitu a spokojenost spotřebitelů, jako její předchůdci. První takové lahvičky se objeví u produktů značek La Roche-Posay a Kiehl’s a na spotřebitelském trhu je můžete čekat v roce 2021.

Bio kosmetika ESSERE: Speciální přírodní produkty v jedinečném konceptu

ESSERE je nejmladší projekt uznávané výzkumné laboratoře Made in Italy a stojí za ním kosmetičtí profesionálové, kteří pevně věří v inovace a suroviny pocházející...

5 tipů na organické suché šampony, které vás zachrání na letních...

Slunce, kamarádi, spousta osvěžujících drinků a několikadenní večírek za doprovodu těch nejlepších světových kapel a interpretů. To jsou letní festivaly. Ať už...

Potravinová intolerance může chutnat sladce. Upečte si lahodný cheesecake

Pokud nepatříte mezi ty, kteří by mohli bez problému sníst vše, na co mají zrovna chuť, nezoufejte. Potravinové alergie...

Zkrvavené želvy i raci v plechovkách. To jsou mrazivé snímky vítězů podmořské fotografie

Naporcovaní žraloci i šťastně si plavoucí mořští koníci. Soutěž Underwater Photographer of the Year se snaží ukázat rozmanitost vodního...

Jak do hrobu ekologicky: V módě je rubáš z hub i spláchnutí do kanalizace

Smrt není konec. Alespoň tedy co se týká toho, jak moc vaše tělo, v tomto případě tedy spíš ostatky...
Zavří­t reklamu