Volvo uvádí na trh klíčovou novinku. Vlastně je to velký comeback – výrazně modernizovaná legenda XC90 si ponechává prověřené a úsporné hybridní jednotky.
Volvo XC90 je prostě hit! Tohle velké rodinné SUV poháněné hybridními motory je mezi zákaz níky tak oblíbené, že o něj nechtějí přijít a stále kupují jeho novější verze. To je pro automobilku jasný signál, aby mu prodloužila život a díky rozsáhlé modernizaci mu dopřála ještě několik let na výsluní. Poznáte ho na první pohled: upravená příď s novými světlomety, maskou a nárazníkem dává modernizované XC90 svěžejší, prémiovější a sebevědomější výraz. Elegantní design nestárnoucího rodinného SUV pak nejlépe vynikne v novém, temně červeném laku Mulberry Red.
Inženýři také zapracovali na ještě pohodlnější jízdě a vylepšili odhlučnění kabiny, takže si posádka může užívat nejvyšší míry komfortu – navíc v krásném prostředí. Uvnitř se totiž kromě prémiových přírodních a recyklovaných materiálů inspirovaných severskou přírodou můžete těšit také na prostornější a lépe uspořádanou středovou konzolu a především zcela nový infotainment, běžící na větší ploše 11,2″ dotykového displeje s vyšším rozlišením a ostřejším obrazem. Nový systém je mimořádně přehledný, intuitivní a svižný. Nabízí mnoho online funkcí a širokou mobilní konektivitu, ale také oblíbené aplikace, které uživatelé znají z mobilních telefonů (například Google Maps, Spotify apod.).
I když se Volvo nekompromisně hlásí k přechodu hnacích systémů na elektřinu, tento přechod nechává na zákaznících. Nabízí jim jak čistě elektrické modely, tak stále i ty se spalovacími jednotkami doplněnými elektrickou asistencí pro vyšší efektivitu a dynamiku, a to jak v plug-in hybridní podobě, tak i jen s „jemnou“ hybridizací pomocí 48V systému. Pod kapotou XC90 také zůstal neustále vylepšovaný mild hybridní benzínový motor, který za jízdy sbírá přebytečnou kinetickou energii a přemění ji na elektřinu. Tou pak pohání palubní systémy (při delším stání na semaforu) nebo ulehčí spalovacímu motoru při akceleraci. Díky pomoci elektřiny lze uspořit až 15 procent paliva a jezdit v průměru asi o litr úsporněji. Po řidiči se přitom nevyžaduje žádná změna chování ani jízdního stylu, jezdí jako s běžným benzínovým motorem, jen šetrněji k přírodě i k vlastní peněžence.
Plug-in hybridní jednotka pak kombinuje to nejlepší ze spalovacího motoru (svobodu „neomezeného“ dojezdu) s čistě elektrickou jízdou – větší baterie nabíjená ze zásuvky umožní najet až 72 kilometrů zcela bezhlučně, bezemisně a v naprostém pohodlí. Tato vzdálenost většině majitelů pokryje každodenní popojíždění. Pokud se rozhodnou vyrazit na delší cestu, vůz si podle trasy v navigaci sám rozvrhne, kdy dává smysl jet na elektřinu z baterie a kdy je efektivnější využít benzín. Řidič tak nemusí udělat nic víc než jen nezapomenout vůz po příjezdu domů připojit do zásuvky a před odjezdem ho zase vypojit (před jízdou si při nabíjení navíc lze kabinu automaticky vyhřát nebo klimatizovat a díky tomu nasednout do příjemného prostředí). Spojení sil spalovacího motoru a elektromotoru v hybridním režimu umožňuje nejen mimořádně nízkou spotřebu při běžné jízdě, ale i vysoký výkon ve chvílích, kdy má řidič opravdu naspěch.
Oba typy pohonných jednotek jsou dostupné pro všechny SUV modely Volvo – od kompaktního SUV XC40 přes střední XC60 až po XC90. Nová XC90 nabízí benzínový mild hybrid B5 (produkující 250 koní), respektive plug-in hybridní jednotku T8 (s kombinovanou silou 455 koní).
Volvo XC90 tak díky modernizaci stále zůstává na špičce segmentu velkých SUV a mnoho spokojených zákazníků jistě potvrdí, že téměř nemá konkurenci. Žádný z jeho soupeřů se o vás a vaši rodinu nepostará lépe – nedoveze vás do cíle pohodlněji, uvolněněji, spokojeněji, úsporněji a bezpečněji.