Na ulici asi úplně běžně nikoho v kalhotách s natištěnými vzory vulvy nepotkáte. To by se ale mohlo změnit. Britská udržitelná značka Lucy & Yak totiž přišla s kolekcí s příznačným názvem Vulva, která by měla přimět ženy odhodit stydlivost, hovořit o svých tělech, překonat nejistotu a díky tomu třeba dokázat včas odhalit nejrůznější gynekologické problémy.
Etická a udržitelná značka Lucy & Yak vypustila ven kolekci, která rozhodně zaujme na první pohled. Jedná se totiž o kalhoty a kalhotky v růžové nebo oranžové barvě, které mají na sobě motiv vulvy. O nápad, který má tak trošku provokovat, aby veřejnost donutil hovořit o těle a jeho anatomii, se postarala britská designérka a výtvarnice Sanna Suvi. Tu k vytvoření působivých módních kousků vedl nedostatek rozmanitého znázorňování vulvy v umění a médiích. „Existuje tu hloupá dezinformační myšlenka, že by vulva měla vypadat určitým způsobem. Přitom ve skutečnosti všechny vypadají tak odlišně. Jen nám to nikdo neukazuje,” svěřila se umělkyně pro Euronews.
Designérka, která v současné době studuje na Portsmouthské univerzitě, už dříve spolupracovala na projektu, který konfrontoval způsob, jakým mluvíme o našich tělech. „Stigma, kterému čelí vulvy a vagíny, je hluboce zakořeněnou záležitostí, kterou lze změnit pouze tehdy, pokud si ji lidé budou vědomi a budou o ni mluvit. Současný styl sexuální výchovy, kdy mnozí ani neznají správnou terminologii, nikomu z dlouhodobého hlediska nepomáhá a neprospívá,“ dodává s tím, že podle průzkumu až šedesát procent žen není schopno anatomicky správně označit vulvu, jelikož si ji často pletou s vaginou.
Zdraví reprodukčních orgánů
Dalším problémem, kvůli němuž se Sanna Suvi rozhodla pro tento netradiční motiv, je pak fakt, jak se mnozí jedinci cítí ohledně svého těla nejistí. Právě lidé od 18 do 24 let se prý podle průzkumu výrobce intimních hygienických potřeb Bodyform cítí v rozpacích ohledně vzhledu svých pohlavních orgánů a stydí se o nich mluvit i se svými nejbližšími přáteli. Značka Lucy & Yak se pak také vyjádřila, že prvním krokem, jak se cítit lépe ve svém vlastním těle, je právě schopnost vést konverzace o podobných tématech.
Jako další důležitý bod se ukázalo také zdraví reprodukčních orgánů. Proto oděvní značka věnuje pět procent výtěžku z prodeje kolekce Vulva společnosti The Eve Appeal, charitativní organizaci, která zvyšuje povědomí o gynekologických rakovinách. Právě ty jsou prý často kvůli studu žen přicházet s intimními problémy za lékaři diagnostikovány pozdě. Lucy & Yak také v rámci kampaně věnují charitativní organizaci balíčky hygienických produktů, které jsou vyrobeny bez použití plastů. Chtějí tak pomoci ženám s menstruací, které ale na podobné potřeby nemají finanční prostředky.
Analytické soubory cookies využíváme k optimalizaci webových stránek pro naše uživatele. Pomocí těchto analytických souborů cookies získáme informace o používání našich webových stránek. Žádáme vás o povolení k ukládání analytických souborů cookies.
Analytické soubory cookies využíváme k optimalizaci webových stránek pro naše uživatele. Pomocí těchto analytických souborů cookies získáme informace o používání našich webových stránek. Žádáme vás o povolení k ukládání analytických souborů cookies.
Některé soubory cookies zajišťují, že určité části webu fungují správně a že vaše uživatelské preference zůstávají známé. Umístěním funkčních souborů cookies usnadňujeme návštěvu našich webových stránek.