Středa, 15 července, 2020

Vulva na udržitelných kalhotách má pomoci hovořit o našem těle

Na ulici asi úplně běžně nikoho v kalhotách s natištěnými vzory vulvy nepotkáte. To by se ale mohlo změnit. Britská udržitelná značka Lucy & Yak totiž přišla s kolekcí s příznačným názvem Vulva, která by měla přimět ženy odhodit stydlivost, hovořit o svých tělech, překonat nejistotu a díky tomu třeba dokázat včas odhalit nejrůznější gynekologické problémy.

Etická a udržitelná značka Lucy & Yak vypustila ven kolekci, která rozhodně zaujme na první pohled. Jedná se totiž o kalhoty a kalhotky v růžové nebo oranžové barvě, které mají na sobě motiv vulvy. O nápad, který má tak trošku provokovat, aby veřejnost donutil hovořit o těle a jeho anatomii, se postarala britská designérka a výtvarnice Sanna Suvi. Tu k vytvoření působivých módních kousků vedl nedostatek rozmanitého znázorňování vulvy v umění a médiích. „Existuje tu hloupá dezinformační myšlenka, že by vulva měla vypadat určitým způsobem. Přitom ve skutečnosti všechny vypadají tak odlišně. Jen nám to nikdo neukazuje,” svěřila se umělkyně pro Euronews.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

#Repost @lucyandyak with @make_repost ・・・ 💥 LET’S TALK ABOUT VULVAS 💥 ⁣⁣ ⁣⁣ We want to normalise conversation and remove stigma surrounding vulvas, vaginas and gynaecological anatomy and periods. ⁣⁣ Half of the world’s population has one – so let’s talk about it!⁣⁣ ⁣⁣ No one should feel embarrassed to use these terms and what better way to kick start the conversation then to wear a whole lot of vulvas! 💥💬 Our Vulva capsule collection has been designed in collaboration with @sannasuvi, a talented UK based artist and designer, inspired by her research around the lack of vulva diversity in the arts and media. 🙌 ⁣⁣ ⁣⁣ The ‘Vulva’ Limited Edition Dungaree is made from 100% Organic Cotton and our Camden trousers are Organic Cotton with 2% Elastane for that bit of stretch! ⁣⁣ ⁣⁣ And the best part? ⁣⁣ ⁣⁣ This exciting campaign is partnership with @heygirlsuk, a social enterprise who run a buy-one-give-one system where comfy, environmentally friendly sanitary wear (from bio-degradable day pads made from bamboo and corn fibre, to 100% organic tampons and medical grade re-usable cups) are donated to tackle period poverty in the UK. ⁣⁣ ⁣⁣ For every pair of dungarees and trousers sold, one pack of period products will be donated to one of our two partner charities through this scheme; ⁣⁣ ⁣⁣ ❤️🩸 @freedom4girls in Leeds, who work to support those who menstruate by challenging the stigmas, taboos and gender inequalities associated with menstruation, through donations, workshops and research⁣ ⁣ ⁣ ❤️🩸 @homelessperiodbrighton who provide sanitary items to homeless and vulnerable people who have periods and very limited to no access to products ⁣⁣ ⁣⁣ In addition 5% of all sales from the collection will be donated to @eveappeal, the only UK national charity funding research and raising awareness and funds for the prevention and early detection of the five gynaecological cancers – womb, ovarian, cervical, vulval and vaginal. ⁣⁣ ⁣⁣ Here is to a world of open and honest conversation where no one is ashamed or embarrassed by their bodies, everyone has bodily autonomy and we can all celebrate our diversity! #vulvapower #endperiodpoverty #buyonegiveone

Příspěvek sdílený SANNA SUVI (@sannasuvi),

Vulva nebo vagina?

Designérka, která v současné době studuje na Portsmouthské univerzitě, už dříve spolupracovala na projektu, který konfrontoval způsob, jakým mluvíme o našich tělech. „Stigma, kterému čelí vulvy a vagíny, je hluboce zakořeněnou záležitostí, kterou lze změnit pouze tehdy, pokud si ji lidé budou vědomi a budou o ni mluvit. Současný styl sexuální výchovy, kdy mnozí ani neznají správnou terminologii, nikomu z dlouhodobého hlediska nepomáhá a neprospívá,“ dodává s tím, že podle průzkumu až šedesát procent žen není schopno anatomicky správně označit vulvu, jelikož si ji často pletou s vaginou.

Zdraví reprodukčních orgánů

Dalším problémem, kvůli němuž se Sanna Suvi rozhodla pro tento netradiční motiv, je pak fakt, jak se mnozí jedinci cítí ohledně svého těla nejistí. Právě lidé od 18 do 24 let se prý podle průzkumu výrobce intimních hygienických potřeb Bodyform cítí v rozpacích ohledně vzhledu svých pohlavních orgánů a stydí se o nich mluvit i se svými nejbližšími přáteli. Značka Lucy & Yak  se pak také vyjádřila, že prvním krokem, jak se cítit lépe ve svém vlastním těle, je právě schopnost vést konverzace o podobných tématech.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

#Repost @lucyandyak with @make_repost ・・・ 💥 LET’S TALK ABOUT VULVAS 💥 ⁣⁣ ⁣⁣ We want to normalise conversation and remove stigma surrounding vulvas, vaginas and gynaecological anatomy and periods. ⁣⁣ Half of the world’s population has one – so let’s talk about it!⁣⁣ ⁣⁣ No one should feel embarrassed to use these terms and what better way to kick start the conversation then to wear a whole lot of vulvas! 💥💬 Our Vulva capsule collection has been designed in collaboration with @sannasuvi, a talented UK based artist and designer, inspired by her research around the lack of vulva diversity in the arts and media. 🙌 ⁣⁣ ⁣⁣ The ‘Vulva’ Limited Edition Dungaree is made from 100% Organic Cotton and our Camden trousers are Organic Cotton with 2% Elastane for that bit of stretch! ⁣⁣ ⁣⁣ And the best part? ⁣⁣ ⁣⁣ This exciting campaign is partnership with @heygirlsuk, a social enterprise who run a buy-one-give-one system where comfy, environmentally friendly sanitary wear (from bio-degradable day pads made from bamboo and corn fibre, to 100% organic tampons and medical grade re-usable cups) are donated to tackle period poverty in the UK. ⁣⁣ ⁣⁣ For every pair of dungarees and trousers sold, one pack of period products will be donated to one of our two partner charities through this scheme; ⁣⁣ ⁣⁣ ❤️🩸 @freedom4girls in Leeds, who work to support those who menstruate by challenging the stigmas, taboos and gender inequalities associated with menstruation, through donations, workshops and research⁣ ⁣ ⁣ ❤️🩸 @homelessperiodbrighton who provide sanitary items to homeless and vulnerable people who have periods and very limited to no access to products ⁣⁣ ⁣⁣ In addition 5% of all sales from the collection will be donated to @eveappeal, the only UK national charity funding research and raising awareness and funds for the prevention and early detection of the five gynaecological cancers – womb, ovarian, cervical, vulval and vaginal. ⁣⁣ ⁣⁣ Here is to a world of open and honest conversation where no one is ashamed or embarrassed by their bodies, everyone has bodily autonomy and we can all celebrate our diversity! #vulvapower #endperiodpoverty #buyonegiveone

Příspěvek sdílený SANNA SUVI (@sannasuvi),

Jako další důležitý bod se ukázalo také zdraví reprodukčních orgánů. Proto oděvní značka věnuje pět procent výtěžku z prodeje kolekce Vulva společnosti The Eve Appeal, charitativní organizaci, která zvyšuje povědomí o gynekologických rakovinách. Právě ty jsou prý často kvůli studu žen přicházet s intimními problémy za lékaři diagnostikovány pozdě. Lucy & Yak také v rámci kampaně věnují charitativní organizaci balíčky hygienických produktů, které jsou vyrobeny bez použití plastů. Chtějí tak pomoci ženám s menstruací, které ale na podobné potřeby nemají finanční prostředky.

The new Volvo XC60

Volvo XC60: Láska na první pohled, nebo postupné zamilovávání?

Do redakce se nám dostalo na zkoušku Volvo XC60 B4 mild-hybrid. A tak jsme si řekli, že testování pojmeme trošku jinak. A to z...

Namíchejte si s námi domácí kosmetiku, která opravdu funguje

Už vás nebaví neustále kontrolovat složení kosmetických produktů a bylo by vám příjemnější zkrášlovací procedury absolvovat na domácí pohovce? Řešení je jednoduché....

Výstava s díly Alberta Giacomettiho představuje neznámé malby i ikonického Kráčejícího muže

Sochař a malíř Alberto Giacometti, který svou tvorbou inspiroval mnoho dalších umělců a jehož díla se draží...

Petra Hlaváčková: Prales nám dává možnost prožít, že vše je vzájemně propojeno

Po první benefiční akci Forest.ink koupili čeští ochránci přírody v ekvádorské Amazonii první pozemky. Nyní vrací tamní krajinu do...

Veronika Arichteva: I v padesáti budu infantilní

Herečka a členka trojice 3v1 Veronika Arichteva prožívá šťastné období, daří se jí v soukromí i v...
Zavří­t reklamu