Domů LOVE PLANET Green Beauty Market: Cesta k přirozené kráse

Green Beauty Market: Cesta k přirozené kráse

Máme štěstí, že největší evropský pop up market zaměřený na kvalitní přírodní kosmetiku se koná zrovna v Čechách. Dostanou se na něj pouze značky, které skutečně splňují kritéria green beauty, takže my zákazníci máme jistotu, že ať už naši pleť, nos nebo oči okouzlí z obsáhlého menu cokoliv, nešlápneme vedle. Navíc osobní kontakt s produkty a s lidmi, kteří jsou s nimi spojení, nám napoví, jaká cesta v péči o sebe nám přinese největší radost. Abyste se na průzkum tohoto krásného světa lépe naladili, přinášíme vám rozhovor s Andreou Mouaddab Vémolovou, která za Green Beauty Marketem stojí. V sobotu 11. listopadu na shledanou v pražské Galerii Laufen, v jednodenním kosmetickém ráji!

 

Andrea Mouaddab Vémolová

Co pro vás znamená přírodní kosmetika?

Pro mě je to něco, co používám pro přirozenější péči o sebe a svou rodinu. Jsem vděčná chemickému průmyslu, že posunul vědu a zpracování surovin pro krásu natolik, že můžeme dělat i s přírodní kosmetikou psí kusy. Avšak teď osobně cítím, že je lepší nespoléhat se jen na chemii a dát péči o krásu něco jiného. Něco, co visí ve vzduchu, řekla bych, mnoho let celosvětově i na vnitřní úrovni člověka. Vidím složení přírodní kosmetiky přínosnější než složení z ropy a dalších tělu méně přirozených látek, to je pro mě jednoduchá rovnice. Nejde nutně o něco lepšího ani efektivnějšího, jen přirozenějšího.


Green Beauty Market letos pořádáte čtvrtým rokem. Jak se za tu dobu svět přírodní kosmetiky změnil?

Za těch poslední 4 -5 let hodně. Ruku v ruce se silou sociálních sítí dostaly do rukou marketingovou zbraň i úplně malinkaté subjekty a jednopodnikatelé, především tedy ženy. V Čechách a na Slovensku vznikla spousta značek, výrazně se posunula kvalita dekorativní kosmetiky a vedle klasických produktů péče začaly vznikat i ty sofistikovanější s více přirozeným složením. V tuto chvíli je pro mě osobně přírodní péče hodně o minimalismu a vědomém starání se o sebe, což je taky v podstatě celosvětový trend. Neprodukovat tolik, nepotřebovat tolik. A doufám, že čím dál méně lidí dá na marketingové řeči. „Bez parabenů a silikonů“ na obalu šamponu už dneska nic neznamená, to umí prostě každý a není to nic, co by objektivně vypovídalo o zdravé míře toho či onoho produktu.

Foto: Nina Vránová, Martina Hrivňáková


Jaké jsou teď konkrétně v oblasti přírodní kosmetiky trendy?

Podle mého úzkého pohledu jsou to jasně produkty bez obalu, zrovna poprvé testuji tuhý šampon a posledních pár dní jsem byla úplně nadšená, jak to pění a jak krásně myje a jak dlouho vydrží účes bez zamaštění. Pak taky hodně letí produkty s refilly a produkty s práškovou a pudrovou texturou – třeba práškový produkt, který se s vodou po rozmělnění změní v pěnový mycí prostředek, to je pecka. Za mě jsou velkým trendem v přírodní kosmetice i gely, těch je ale podle mě na našem trhu málo. České značky se v tomhle drží nějak při zemi, spočítala bych je asi na jedné ruce.


Co všechno vlastně musí splňovat značka, abyste ji vzala pod křídla Green Beauty Marketu?

Mám taková základní kritéria: bez parabenů, nejvíce dráždivých sulfátů, ropných derivátů, silikonů, umělých aromat a barviv. Jakmile má značka certifikaci, kterou jsem schopná ověřit, beru ji a nemám na mysli cruelty free nebo vegan, ale certifikáty kontrolované přírodní a bio kosmetiky. Pokud certifikát nemá, natvrdo procházím složení, hlavně u emulgovaných produktů, prostě tam, kde je voda, může být kámen úrazu.


Máte nějaká doporučení, jak se můžeme v dnešní záplavě přírodní kosmetiky zorientovat my, běžní uživatelé? Jak si vybrat tu opravdovou, skutečně kvalitní, vhodnou pro naše individuální potřeby? A co by pro nás mělo být naopak jasným varovným signálem, že tohle budou v nejlepším případě zbytečně vyhozené peníze?

V posledních pár týdnech mě překvapilo, jak málo malé nezávislé značky přírodní kosmetiky hrají na transparentnost celé firmy. Není-li na webu složení, je to pro mě rovnou ztracený dodavatel a pak i značka, ale chci taky vědět, kdy to bylo založené, kdo za tím stojí a proč. Jakmile neznám dohledatelný původ celé myšlenky, necítím se komfortně a značce uvěřím, až když ji vyzkouším, přičemž stále nestačí jen efekt, ale i pozadí je třeba.
Jak si vybrat to správné, je těžké. Já už dnes hraji především na pocity, které mě provázejí při nákupu. Je to jistý druh intuice. Když mi něco v jednání značky nesedí, nebudu jí podporovat. Proto jsou možná dobré menší concept story, kde to ty holky dělají srdcem, vkládají do toho své peníze a mnohdy i rodinné emoce. Pokud se mohu ztotožnit s člověkem, který sortiment nebo složení vybírá, pak mě značka zajímá. U mě hraje roli i cena, můžete mít dobrou přírodní řasenku za 200, za 500 i za 800 a tam mě prostě zajímá, koho tím podpořím. K dobré péči o pleť stačí málo – květová voda v BIO kvalitě podle typu pleti a nějaký olej, na mytí mýdlo – to je základ, od kterého se vždy odrazím, umyje i namaže každého. Gró dobré péče jsou pro mě ale pleťové masky, ty musí něco umět, pomoci, hydratovat, metabolizovat, v jejich případě si klidně zahraji i s vyšší částkou peněz. Rozhodně bych ale v přírodní kosmetice nešla prvně po klasickém způsobu pro krém a odličovač. Krém není vždycky a pro každého dobrá volba, olej sedí všem a když pod něj máte dobré hydratační sérum, máte vyhráno.


Má používání přírodní kosmetiky svoje specifika? Mám na mysli, jak můžeme naplno využít její potenciál a jaké jsou nejčastější chyby, které děláme a pak se divíme, že zrovna na nás to nefunguje.

Nejčastější chybou je podle mě nechat si od někoho nakukat, že nějaký systém 10 produktů vyhovuje všem, tak mně bude vyhovovat taky. Přírodní kosmetika dnes funguje stejně jako konvenční, jen místo okamžitého efektu na vyhlazení vrásek dostáváte zážitek, harmonizujete pleť a postupně se také dostáváte k vyhlazení vrásek, jen to není hned a chce to trochu ruční práce, sem tam masáž a podobně. Člověk musí vybírat vědomě, hodně se řídit čichem, proto třeba nákup na e-shopu pro mě až na výjimky nepřichází v úvahu. A proto vozím Green Beauty Market za lidmi. Aby měli tu možnost dotknout se, ovonět, setkat se s lidmi za tím.


Většina z nás intenzivně řeší, jakou potravu své pokožce dává, až vyšle varovné signály v podobě problému nebo se s věkem začne viditelně měnit. Těžko se pak odolává rychlým řešením, která jsou dnes tak snadno dostupná. Kolik potřebuje přírodní kosmetika času, aby vrátila vše do rovnováhy, případně „zpomalila“ proces stárnutí a jaké benefity za tu trpělivost můžeme získat?

Přírodní kosmetika a ani ta konvenční proces stárnutí nezvrátí. To umí jen více či méně invazivní zásah. Konvenční funguje tak, že dodá pleti takové látky, aby se nesvraštěla, přírodní jí dodá látky, které přirozeně potřebuje, aby stárla zdravá a svěží. Pomocí kosmetiky lze zamezit vlivům z ovzduší, oxidačnímu stresu a tak dále, ale s každou kosmetikou zestárnete. Jen po té konvenční je to vidět, až když ji přestanete používat. U té přírodní ne. Klidně týden nepoužívám krém a dávám si něco na obličej, až když mám pocit, že chci a potřebuji to, jako když mám hlad. Tohle s konvenční neucítíte, hlad a žízeň neexistují, jen doplňování látek potřebných k nezestárnutí.


Přírodní kosmetika bohužel neznamená nutně ekologická a udržitelná. Kudy podle vás vede ta ideální cesta pro všechny?

Mělo by to znamenat nutně udržitelná a ekologická, ale když se do toho pustí nadnárodní gigant, ztrácí to smysl. To je důvod, proč jít po malých značkách a podporovat věci lokální a z lokálních zdrojů, informovat se zajímat, zamilovávat se do značek a jejich tvůrců. Všechny značky, ať už konvenční nebo přírodní, které mají vyděláno, mají tu možnost dělat věci ekologicky. Pokud to nedělají plošně, je to jen marketingový tah. Jakože když nějaká značka aut vysadí za jedno prodané auto jeden strom, to mám chuť se smát vážně hodiny. Zatímco když kosmetická značka za jeden produkt vysadí jeden strom, tak mi to dává smysl a je to adekvátní, ne pouze greenwashing.

Green Beauty Market proběhne v sobotu 9. listopadu od 9.00 do 19.00 v showroomu Prague Gallery Laufen, I. P. Pavlova 5, Praha


www.greenbeautymarket.cz

- Reklama -

Doba brožová

Brož je přesně ten druh šperku, který dokáže i ten nejkonzervativnější oděv katapultovat k módním výšinám. Na rozdíl od příbuzné spony nemá...

Cvrčci a syrečky v dortech? Sorry, pečeme jinak

Kdo z vás ještě nenavštívil originální brněnskou cukrárnu, na kterou se od jejího otevření pěje jen samá chvála, měl...

Dopřejte si bylinkové zázraky, které uleví od bolesti

Výroba bylinných produktů je odedávna opředena různými pověrami, kouzly a tajemstvími. Lidé totiž díky svým zkušenostem věřili,...

Simona Krainová

Sedím na domluveném místě v kavárně a čekám na osobnost z únorové obálky WHAT. Když přichází, nelze si ji...